printlogo


مدیرکل فاوا سازمان بنادرضمن تبریک  روز آمار و برنامه‌ریزی؛
سازمان بنادر و دریانوردی دستگاه اجرایی پیشتازدر نظام آماری نوین


​ مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تبریک اول آبان ماه، روز آمار و برنامه‌ریزی، به همکاران متخصص و متعهد حوزه آمار در بنادر و ارگان های دریایی، تاکید کرد: با توجه به اهمیت آمار در سیاستگذاری و برنامه ریزی ها، همواره موضوع کیفیت آمارهای ارائه شده، دغدغه اصلی مدیران سازمان سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.
به گزارش اقتصادسرآمد،  سعید خورسندی با بیان آمار و اطلاعات یکی از ارکان مهم برنامه ریزی و تصمیم گیری در سطوح مختلف مدیریتی محسوب می‌شود، اظهار داشت: در همین راستا و به منظور ارتقای کیفیت آمارهای رسمی در این سازمان، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) ، تهیه « دستورالعمل اجرایی کارگروه تخصصی کیفیت آمارهای رسمی سازمان بنادر و دریانوردی » را در دستور کار خود قرار داده است.وی افزود: این دستورالعمل در راستای چشم انداز نظام آماری ایران در دست تدوین است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: تصویب و اجرای این دستورالعمل می تواند به بهبود فرآیندهای تولید آمار های رسمی، ارتقای درستی ، قابلیت اعتماد ، دسترسی پذیری ، وضوح آمارها و افزایش مقایسه پذیری آمارهای رسمی سازمان بنادر و دریانوردی منجر شود.

الحاق یک فروند شناور کنترل و بازرسی
 به ناوگان دریایی بنادر استان بوشهر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف تقویت نظارت و اعمال حاکمیت دریایی در منطقه عسلویه یک فروند شناور کنترل و بازرسی با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار به ناوگان دریایی بنادر این استان افزوده شد.به گزارش اقتصادسرآمد، محمد شکیبی‌نسب به ایرنا اظهار کرد: شناور پایش ۲ به عنوان شناور کنترل و بازرسی از کشتی های نفتی نتیجه توان و تخصص مهندسان داخلی است که با اعتماد سازمان بنادر و دریانوردی به ظرفیت تولید داخل محقق شده است.
وی بیان کرد: شناور پایش ۲ با قدرت موتور ۱۸۰۰ اسب بخار، طول ۱۸ متر، حداکثر سرعت آن ۲۵ گره دریایی ساخته شده که ظرفیت گنجایش ۱۱ نفر از شرایط موردنیاز برای ۲ روز ماندگاری در دریا برخوردار است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریp کرد: این شناور به منظور نظارت و اعمال حاکمیت بر آبهای منطقه عسلویه به تجهیزات دریایی مدیریت بنادر و دریانوردی عسلویه ملحق شده است.
وی ادامه داد: نظــارت بــر وضــعیت فنــی و ایمنــی کــشتی‌های مستقر در لنگرگاه، بنادر منطقه و شناســایی شناورهای غیراستاندارد و همچنین بازرسی از سکوهای ثابت و متحرک منطقه از دیگر کارکردهای تعریف شده برای شناور پایش ۲ است.
شکیبینسب ادامه داد: با فعالیت این شناور نظارت بر عملیات کشتی به کشتی، پایش منطقه بمنظور کشف تخلف‌های احتمالی در زمینه آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از فعالیت شناورهای متردد به منطقه عسلویه نیز تشدید می ‎شود.

کشتی های حامل کالا در بندر شهید رجایی 
با سرعت در حال تخلیه است
با توجه به تاکید دولت و قوه قضاییه در جلوگیری از معطل ماندن کشتی ها در بندر شهید رجایی روند تخلیه کشتی های حامل کالا در بندر شهید رجایی با سرعت بالایی انجام می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، مجتبی قهرمانی، رییس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در قالب تور رسانه ای افزود: در تعامل بین دولت، قوه قضاییه و بنادر آزاد فرآیندی صورت گرفته که طبق آن، روند ترخیص کشتی‌ها در اسکله با سرعت بالاتری انجام بگیرد، در حال حاضر حدود ۲۵ کشتی در اسکله وجود دارد که کار تخلیه هر کدام از آن‌ها حدود ۱۰ روز طول می‌کشد.
رییس کل دادگستری هرمزگان یادآورشد: با هماهنگی و اقدامات انجام شده توسط دولت و قوه قضاییه، روند کار به نحوی است که کشتی معطل در این بندر نداشته باشیم.
مدیرکل بنادر و دربانوردی هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید گفت: در بندر شهید رجایی ترمینال‌هایی برای تخلیه و بکارگیری وجود دارد و همچنین اراضی موسوم به پشتیبانی و انباشت کالا نیز قرار دارد تا کارهای کالاها برای خروج در آن انجام شود.