printlogo


ضرورت کنترل بهداشتی مسافران  در بنادر استان بوشهر 


مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کنترل بهداشتی مسافران در بنادر هنگام ورود و خروج به ورود و مهار پشه "آئدس" کمک می‌کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، فاطمه بهرامیان در حاشیه بازدید از پایگاه مراقبت بهداشت مرزی شهرستان "کنگان" اظهار کرد: پشه آئدس ناقل بیماری‌های مهمی مانند "تب دنگی"، "چکینگونیا" و" زیکا" است.
وی افزود: در دنیای کنونی که بیماری‌های واگیر از طریق مسافرت و تجارت بین‌المللی می‌توانند گسترش یابند و بحران سلامت در یک کشور می‌تواند معیشت و اقتصاد را در بسیاری از نقاط جهان تحت تاثیر قرار دهد، توجه به این مقررات و پایبندی همه‌جانبه به آن‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در زمان بروز رویدادهایی که می‌توانند یک اورژانس بهداشت عمومی با اهمیت بین‌المللی محسوب شوند، یکی از اقدامات برای واکنش مناسب، اجرای کنترل دقیق مسافرین در هنگام ورود و خروج است.
بهرامیان ضمن آموزش نکات لازم در خصوص بیماری تب دنگی و ناقل آن پشه "آئدس" وضعیت اسکله کنگان از جمله بهسازی محیط اداره بندر، سوراخ نمودن لاستیک‌های ضربه‌گیر لنج ها، دپوی لاستیک‌ها و اویتراپ گذاری بررسی شد.