printlogo


شروع اولین سیستم گواهی ساخت و ساز  ۳بُعدی دنیا در دبی


شهرداری دبی اولین سیستم جهان را برای صدور گواهینامه و علائم انطباق در صنعت ساخت و ساز پرینت سه بعدی معرفی کرده است.
هدف این حرکت ساده‌سازی فرآیندها و افزایش کیفیت مخلوط‌های بتن مورد استفاده در کارخانه‌های دارای مجوز فعال در امارت است و موقعیت شهر را به‌عنوان اولین شهر جهان که استراتژی علامت‌گذاری انطباق برای چاپگرهای سه بعدی در ساخت و ساز را اتخاذ می‌کند، بیشتر تقویت می‌کند.
آزمایشگاه مرکزی دبی بر سیستم جدید، ارزیابی محصول، ممیزی و آزمایشات آزمایشگاهی نظارت خواهد کرد.
آنها گواهی‌های انطباق را مطابق با اصول فنی و کنترل‌های تایید شده و بر اساس سوابق خود در ارتقای کیفیت محصول و تضمین حمایت از مصرف‌کننده صادر می‌کنند. 
با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در ساخت و ساز، مزایایی مانند کاهش خطا، به حداقل رساندن هدر رفت مواد و تسریع در تکمیل پروژه با حداقل نیروی انسانی مورد انتظار خواهد بود.
داوود الحجری، مدیر کل، گفت:»سیستم گواهینامه و علامت انطباق با چشم انداز فعال شهرداری دبی مطابقت دارد و از بهترین شیوه های بین المللی برای خدمت به افراد و جامعه استفاده می کند. این شهرت جهانی دبی را افزایش می دهد و از طرح 2030 دبی پشتیبانی می کند. این سیستم همچنین با استراتژی چاپ سه بعدی اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم مطابقت دارد و امارات و دبی را به عنوان قطب های منطقه ای و جهانی فناوری چاپ سه بعدی قرار می دهد.”
علاوه بر این، مهندس علیا آل هارمودی، مدیر عامل سازمان محیط زیست، بهداشت و ایمنی، تمرکز اصلی این سیستم را شامل ارزیابی کیفیت محصول و مواد اولیه، اطمینان از کارایی ماشین‌آلات، تعریف استانداردهای فنی و بهینه‌سازی سیستم‌های مدیریت در کارخانه‌ها توضیح داد.