printlogo


رشد ۱۷ درصدي صيد ميگوي دريايي  در هرمزگان


مدير كل دفتر امور صيد و صيادي سازمان شيلات ايران، گفت: صيد ميگوي دريايي در آب‌هاي استان هرمزگان كه از تاريخ هشتم مهرماه آغاز شده بوده تا پايان روز ششم آبان ماه به ميزان حدود ۴۹۴ تن رسيده است كه اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷ درصدي صيد ميگو را نشان مي‌دهد.
به گزارش اقتصادسرآمد، رضا عباسپور نادري به مانا اظهار داشت: صيد ميگوي دريايي در آب‌هاي استان هرمزگان كه از تاريخ هشتم مهرماه آغاز شده بوده تا پايان روز ششم آبان ماه به ميزان حدود ۴۹۴ تُن رسيده است.
مدير كل دفتر امور صيد و صيادي سازمان شيلات ايران ادامه داد: آمار صيد ميگوي دريايي در آب‌هاي هرمزگان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۷ درصد افزايش همراه بوده است.
وي در ادامه خاطرنشان ساخت: بر‌اساس آمار ارائه شده از مجموع ۴۹۴ تُن، ۱۷۵ تُن به گونه سرتيز و ۳۱۸ تُن به گونه موزي كه غالب گونۀ ميگوي دريايي در آب‌هاي استان هرمزگان استان است اختصاص داشته است.اين مقام مسئول در سازمان شيلات ايران از افزايش ۵۰ درصدي صيد گونه سرتيز و كاهش ۴ درصدي صيد ميگوي موزي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع آمار صيد افزايش ۱۷ درصدي را نشان مي‌دهد.
وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون گونه سرتيز هر كيلوگرم ۱۳۰ هزار تومان و گونه موزي هر كيلوگرم ۲۱۳ هزار تومان در اسكله‌هاي صيادي استان هرمزگان خريد و فروش مي‌شود، اظهار داشت: ميگو‌هاي صيد شده در بازار داخلي استان هرمزگان و يا استان‌هاي همجوار به فروش مي‌رسد و بخش اندكي از آن نيز به كشور‌هاي هدف صادر مي‌شود.