printlogo


معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده
ارائه تسهیلات تشویقی ازدواج  به متولدین دهه ۶۰


معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، از ارائه تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستا و شهر زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، معصومه فلاحیان به ایرنا اظهار داشت: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با هدف تشویق و ترغیب دختران و پسران بازمانده از ازدواج متولد دهه ۶۰ به تشکیل خانواده، اقدام به طرح ریزی و اجرای برنامه تسهیل ازدواج جوانان متولد دهه ٦٠ در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نموده است.
وی افزود: در این طرح متولدین دهه ۶۰ ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در صورت ازدواج و احراز شرایط از تسهیلات ازدواج، خرید اقساطی جهیزیه و اشتغال برخوردار می‌شوند.
فلاحیان یادآور شد: سقف ۱۰۰ میلیون تومانی تسهیلات ازدواج، ‌خرید اقساطی جهیزیه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و وام اشتغال ۲۰۰ میلیون تومان و مضاف بر تسهیلات مصوب بانک مرکزی بابت ازدواج و فرزند آوری از جمله این تسهیلات است.
وی، دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، عشایر یا ساکن روستا و یا شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت بودن، زوجین (هر دو زن و مرد مجرد) متولد دهه ۶۰ (متولدین ۱۳۶۹/۰۱/۰۱ تا ۱۳۶۹/۱۲/۲۹) باشند و تاریخ عقد زوجین از 1402/03/30 تا 1402/12/29 باشد را از شرایط عمومی متقاضیان دریافت تسهیلات اعلام کرد.
فلاحیان با اشاره به شرایط اختصاصی پرداخت تسهیلات به متقاضیان تسهیلات بیمه و تسهیلات تشویقی ازدواج، تاکید کرد: به متقاضیان دارای شرایط بند الف این آیین نامه که توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر بیمه شده باشند و یا بشوند، تسهیلات تشویقی ازدواج به مبلغ ۱۰۰میلیون تومان اعطا خواهد شد
معاون بررسی های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، درباره تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه نیز توضیح داد و گفت: سقف تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه اعطایی به هر یک از افراد (هریک از زوجین) معرفی‌شده، حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان به صورت کالاکارت است و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی جهیزیه به هر یک از افراد معرفی شده ۳۶ ماه تعیین 
شده است.