printlogo


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه مَکُران
ضرورت تدوین برنامه هفتم توسعه بر اساس سیاست‌های کلی  توسعه دریامحور

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه مَکُران با بیان سیاست‌های کلی توسعه دریامحور همه شمول است گفت: برای تحقق اهداف توسعه‌ای نیازمند تشکیل سازمان توسعه مکران هستیم.به گزارش اقتصادسرآمد، عیسی گلوردی با یادآوری تصویب اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران در دولت،به تسنیم اظهار کرد:  کلیات این اساسنامه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و سپس به صحن علنی مجلس می‌رود. با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، از سوی رهبر معظم انقلاب، مجلس می‌تواند چند کار انقلابی را انجام دهد.
وی توضیح داد: یکی این‌که با استنباط از سیاست‌های کلی توسعه دریامحور احکامی را به برنامه هفتم اضافه کند. کار دوم این‌که اثر این سیاست‌ها را در اساسنامه سازمان توسعه شورای مکران  مد نظر قرار دهد تا اساسنامه مذکور متناسب با دیدگاه وسیع و روشن رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی توسعه دریامحور که اختیارات وسیعی را دیده‌اند- در اساسنامه- ظهور و بروز کند.
وی بیان کرد: سیاست‌های کلی توسعه دریامحور 9 بند و همه شمول است و فرصتی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سواحل فراهم می‌کند. از سوی دیگر با توجه به اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران، سرمایه‌گذاران می‌توانند روی «یک اسب زین شده‌» سرمایه‌گذاری کنند.