printlogo


شیخ محمد ۱۰ اصل اقتصادی امارات  را اعلام کرد

امارات ده اصل اقتصادی را تعریف کرده است زیرا هدف آن تبدیل شدن به بهترین و فعال‌ترین اقتصاد جهان است.شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس کشور و نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی، «اصول اقتصادی امارات» را با هدف ارتقای عملکرد اقتصادی این کشور و تبدیل آن به بهترین و فعال‌ترین اقتصاد جهان اعلام کرد.شیخ محمد گفت: «امروز اصول اقتصادی امارات نشان‌دهنده نقشه راه اقتصادی ما برای مرحله بعدی توسعه ملی است.»«هدف ما این است که امارات را با ساختار دیجیتال قوی، سیستم‌های امن، چارچوب قانونی انعطاف‌پذیر و تفکر آینده‌محور در خط مقدم اقتصادهای جهانی قرار دهیم.»بیانیه وی در نشست سالانه ۲۰۲۳ دولت امارات که در ۷ و ۸ نوامبر در ابوظبی برگزار شد، بیان شد.
۱۰ اصل اقتصادی امارات
امارات یک اقتصاد جهانی باز و بازار آزاد است.
امارات الگویی از اقتصاد آزاد است که به روی کل جهان باز می‌باشد و از اقتصاد و تجارت بین‌المللی و منطقه‌ای بدون محدودیت استقبال می‌کند.
امارات استعدادهای برتر را جذب می‌کند
امارات محیطی را فراهم می‌کند که هم استعدادهای برتر جهان، کارآفرینان و نوآوران را جذب می‌کند و هم استعدادهای داخلی را پرورش می‌دهد.
امارات در اقتصاد دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند
این امر از طریق توسعه مستمر بهترین زیرساخت دیجیتال و مقررات مناسب برای تجارت به دست می‌آید.امارات همچنان متعهد به سرمایه‌گذاری در فناوری های متحول کننده مانند هوش مصنوعی است که نقش مهمی در شکل دادن به آینده چشم انداز جهانی خواهد داشت.
امارات در توسعه و ایجاد فرصت برای جوانان خود سرمایه‌گذاری می‌کند
امارات متعهد به ادغام استعدادهای جوان اماراتی در هسته مدل اقتصادی کشور است و آنها را قادر می‌سازد تا فرصت‌ها را در سرتاسر اقتصاد کشف کرده و از آنها با ارائه مهارت‌ها و قابلیت‌هایی برای تضمین رقابت‌پذیری آنها در بازارهای جهانی استفاده کنند.
امارات یک اقتصاد پایدار و متعادل را مدیریت می‌کند
امارات بر تضمین پایداری اقتصاد کشور از طریق قوانین پیشرفته، سیاست‌هایی که از پایداری منابع محافظت می‌کند، منابع انرژی سازگار با محیط‌زیست، و برنامه‌ها و استراتژی‌های دولتی با هدف حفظ منابع طبیعی ما برای نسل‌های آینده متمرکز است.
امارات یک سیستم مالی قوی و باثبات ارائه می‌دهد
امارات قدرت و ثبات سیستم‌ها و شیوه‌های مالی خود را حفظ می‌کند و از اقتصاد عمومی سالم و انعطاف‌پذیر همراه با یک بخش مالی منظم که بالاترین استانداردهای بین‌المللی شفافیت، کارایی و امنیت را برآورده می‌کند، تضمین می‌کند.
امارات یک محیط قانونی قوی و منصفانه
 ارائه می‌دهد
امارات توسعه مستمر سیستم قانونگذاری و فرآیندهای خود را برای تضمین یک محیط سرمایه‌گذاری قوی با حمایت قوانین انعطاف‌پذیر و سیاست‌های تجاری دوستانه حفظ می‌کند.
امارات از اصول شفافیت و حاکمیت قانون
 حمایت می‌کند
کشور متعهد به حمایت از شفافیت، انطباق و حاکمیت قانون، ایجاد محیطی است که در آن تجارت می‌تواند در برابر پس‌زمینه اعتبار، شرافت و مدیریت اقتصادی مسئولانه شکوفا شود.