printlogo


دستاوردهای رویداد جام آبی یزد  حمایت می‌شوند

معاون علوم تحقیقات و فناوری و نوآوری سازمان صنایع دریایی در اختتامیه رویداد جام آبی در دانشگاه یزد، اعلام کرد: از طریق مرکز نوآوری باز دریایی می‌توانیم سازه‌های این مسابقه را حمایت کنیم و این آمادگی وجود دارد که این اقدام بزرگ به مرکز رباتیک دریایی تبدیل شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی جبار رشیدی در مراسم اختتامیه رویداد جام آبی در دانشگاه یزد با بیان این که جام آبی تمرین کار تیمی، سیستمی و حل مسئله بود، بیان کرد: این اقدام کاری مشترک و با ابتکار بود و هر کدام از کارهای نوآورانه می توانند به حداقل یک شرکت دانش‌بنیان و کسب و کار خوب منتج شوند.
وی با بیان این که یزد شهری فرهنگی و علمی است، عنوان کرد: انتظاری غیر از این از یزد نمی‌رفت که این اقدامات خوب و علمی را بتواند رقم بزند و امیدواریم مستمر باشد.
معاون سازمان صنایع دریایی گفت: از طریق مرکز نوآوری باز دریایی می‌توانیم سازه‌های این مسابقه را حمایت کنیم و این آمادگی وجود دارد که این اقدام بزرگ به مرکز رباتیک دریایی تبدیل شود.
وی با اشاره به این که سمت و سوی کشور به سمت دریایی شدن پیش می‌رود و سیاست های آن نیز ابلاغ شده بنابراین  ساخت ربات‌های زیر آبی و امداد و نجات چندین برابر صنعت پهپاد جای کار دارد.
رشیدی با تاکید بر حمایت از رویداد جام آبی، گفت: این رویداد می تواند در قالب باشگاه نوآوری ادامه پیدا کند و تیم هایی که موفق نشدند هم رها نشوند علاوه بر آن ایده های برتر قابلیت تبدیل به اختراعات فنی داشته باشند که آن را دنبال می کنیم.