printlogo


قزاقستان از فعالیت منظم خطوط حمل و نقل بنادر آکتائو  و کاسپین ایران خبر داد


وزیر حمل و نقل قزاقستان گفت که خطوط حمل و نقل بین بندر آکتائو این کشور، بندر باکو در جمهوری آذربایجان و بندر کاسپین جمهوری اسلامی ایران افتتاح و به طور منظم فعالیت دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مارات کارابایف وزیر حمل و نقل قزاقستان در میزگردی درباره سرمایه‌گذاری جهانی افزود که اقداماتی برای افزایش حمل و نقل بار از طریق بنادر دریایی آکتائو و کوریک این کشور به منظور توسعه حمل و نقل در مسیر دریای خزر در حال انجام است.به گفته وی، ظرفیت تردد بنادر دریایی این کشور حدود ۲۱ میلیون تن در سال است.
او تصریح کرد: یک هاب کانتینری در بندر آکتائو ساخته خواهد شد که حجم حمل و نقل را به ۳۰۰ هزار «تی. ای. یو» کانتینر در سال افزایش می دهد.
این مقام قزاق اظهار دشت : ترمینال غلات نیز امسال در بندر کوریک راه اندازی می‌شود.
وزیر حمل و نقل قزاقستان خاطرنشان کرد: ساخت ترمینال چند منظوره «سرزه» در حال انجام است که این پروژه شامل ساخت مرکز حمل و نقل و لجستیک و پایانه های غلات، مایعات و بارهای عمومی است.
کارابایف افزود: بنادر آکتائو و کوریک در سال ۲۰۲۴ لایروبی خواهند شد تا از عمق کافی برای کشتی ها اطمینان حاصل شود. این اقدامات ظرفیت انتقال بنادر قزاقستان را به ۳۰ میلیون تن در سال (+ ۱۰ میلیون تن) افزایش می دهد.وی بر لزوم توسعه ناوگان کشتی قزاقستان و افزایش ناوگان تانکرها تاکید کرد.