مردم باید در کمترین زمان و هزینه به خدمات بانکی دسترسی داشته باشند
قائممقام بانک مرکزی، سرمایهگذاری در حوزه فناوری و هوشمندسازی شبکه بانکی را گامی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم دانست و گفت: مردم باید با کمترین هزینه، زمان و پول به خدمات مورد نیاز خود دست یابند، محدودیت زمانی و مکانی نداشته باشند و بهترین خدمت به آنان ارائه شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، اصغر ابوالحسنی در مراسم رونمایی از طرح رهنگاشت فین تک بانک مرکزی با اشاره به آثار اقتصادی مباحث حوزه فناوریهای نوین تاکید کرد: در زمینه فناوری، هرگونه هزینهای سرمایهگذاری تلقی میشود و هزینه در زیرساختهای مناسب دیجیتال بر اساس یک تصویر وسیع (big picture) سرمایهگذاری محسوب میشود.وی با بیان اینکه بهترین و ارزانترین خدمت باید بدون محدودیت زمان و مکان و در جهت رشد تولید و مهار تورم در تراز مردم ارائه شود، گفت: در کنار تقویت رفاه اجتماعی باید بستر مناسبی به منظور افزایش بهره وری و رشد اقتصادی مهیا شود.قائممقام بانک مرکزی، پیادهسازی طرحهای حوزه فناوری نوین را نیازمند همکاری مردم و دولت دانست و گفت: دوره زمانی «ره نگاشت» که تا پنج سال آینده در نظر گرفته شده است و بر اساس رهنگاشت، بانکداری نوین و فین تکها در خدمت رفاه اجتماعی است و تلاش میکنیم با کمترین صرف هزینه به نتیجه مطلوب در این حوزه دست یابیم.
ابوالحسنی با اشاره به اهمیت بهینهسازی برنامههای فعلی، تأکید کرد: اساساً در دیجیتال سازی هدفمان این است که به علم اقتصاد کمک کنیم و البته اساس اقتصاد نیز رفاه است. البته در بانکداری نوین فین تک نیز در خدمت رفاه اجتماعی است و نیازمند آن است که با کمترین صرف هزینه به نتیجه مطلوب دست یابیم. در علم اقتصاد نیز به این امر بهرهوری گفته میشود، پس در همه برنامهریزیها باید بهرهوری و اثربخشی را مدنظر داشته باشیم.وی افزود: پیادهسازی طرحهای حوزه فناوری نوین نیازمند همکاری مردم و دولت است و در دوره زمانی «ره نگاشت» نیز که تا پنج سال آینده در نظر گرفته شده و در طول دوره برنامه هفتم توسعه است باید بدانیم به کجا خواهیم رسید.