printlogo


استاندار هرمزگان
مصوبه منطقه ویژه بندرلنگه در سفر  رییس جمهور به هرمزگان پی گیری می‌شود

  
استاندار هرمزگان گفت: در مجاورت بندر جدید لنگه یک منطقه ویژه صنعتی پیش بینی شده و با توجه به اینکه این شهر ساحلی به منابع انرژی و معادن نزدیک است، در سفر رییس جمهور صدور مصوبه این منطقه ویژه پیگیری می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی دوستی در نشست بی واسطه با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم بندرلنگه افزود: همچنین در بندر جدید لنگه طراحی های صورت گرفته و منتظریم تا در سفر رییس جمهور کلنگ‌زنی شود؛ با اجرای این طرح ها یک بندر بزرگ و مدرن که می‌تواند دوباره جایگاه بندرلنگه را احیا کند، ایجاد می شود.
جانمایی اولیه بندر جدید لنگه در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب بندر فعلی و در زمینی به وسعت ۷۰۰ هکتار درنظر گرفته شده است.
شهریورماه پارسال نیز مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین بهره‌برداری از طرح‌های بندری هفته دولت در بندرلنگه، گفت: با توجه به محدود بودن پسکرانه فعلی بندرلنگه، بندر دیگری در منتهی الیه غربی این بندر جانمایی شده که حدود ۲۰ کیلومتر از شهر فاصله دارد.
بندر جدید در شهر لنگه به دلیل محدودیت پسکرانه دچار مشکلاتی است و این درحالی بوده که متقاضی ترانزیت و استفاده در حجم انبوه برای آن وجود دارد؛ این بندر با وجود محدودیت، رشد ۴۷۰ درصدی در صادرات در زمینه کانتینرهای یخچالی داشته و ۱۲۵ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته از این بندر منتقل شده که بیشتر آن‌ها ترانزیت بوده است.
دوستی، با اشاره به اخذ مجوز ۲ دانشگاه علوم پزشکی در شرق و غرب هرمزگان تاکید کرد: عملیات اجرایی دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان طبق قول فرماندار بندرلنگه در آذرماه آغاز خواهد شد.
وی بیان‌کرد: باید همزمان با اتفاقاتی که در کشور می‌افتد خود را بروز کنیم ، آزاد راهی که از اصفهان به شیراز افتتاح شد، می‌تواند بخشی از گردشگران مرکز ایران را به هرمزگان برساند از این رو، برروی محورهای ورودی استان فارس به هرمزگان تمرکز داریم تا سهم خود را از گردشگران افزایش دهیم.