printlogo


مدیرکل شیلات استان هرمزگان اعلام کرد
برگزاری دوره آموزش ایمنی بنادر ماهیگیری در شیلات هرمزگان

 
مدیرکل شیلات استان هرمزگان از برگزاری دوره آموزش تئوری و عملی «ایمنی بنادر ماهیگیری» به میزبانی شیلات هرمزگان، ویژه کارکنان شیلات استان و بهره‌برداران شیلاتی خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، شهریار رستمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرمزگان اقدامات و برنامه‌های خوبی در حوزه آموزش بهره‌برداران و کارکنان انجام داده است، اظهار کرد: آموزش به‌عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت مطرح است که سازمان شیلات ایران برای این مضوع، برنامه‌ریزی‌های خوبی دارد.
وی آموزش‌های زیرساختی شیلات را متضمن ارتقای شیلات ارزیابی و بیان کرد: دوره‌های آموزشی کارکنان و بهره‌برداران سازمان شیلات ایران با هدف افزایش کارایی شاغلان و بهره‌برداران در سازمان شیلات ایران هر سال پس از انجام مطالعات نیازسنجی در قالب تقویم آموزشی تدوین و اجرا می‌شود.معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت سازمان شیلات ایران از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و بهره‌برداران در سطح کارشناسی، مدیریتی و ... خبر داد و گفت: فنون و طرح‌های جدید ارتقای بهره‌وری نمی‌تواند بدون پرسنل آموزش‌دیده ایجاد و به کار گرفته شود. نیروی انسانی براساس امکانات، مهارت‌ها، دانش و نگرش خود که از آموزش کسب کرده است، در مراحل مختلف می‌تواند نقش بسزایی در بهبود و افزایش بهره‌وری داشته باشد.
رستمی افزود: آموزش هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری در زمینه تحقق اهداف سازمانی است. یکی از عوامل مهمی که تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر بهره‌وری دارد و می‌تواند نقش موثری در افزایش آن ایفا کند، آموزش است.
مسعود بارانی، مدیرکل شیلات هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت ترویج و آموزش در تحقق اهداف شیلات، گفت: برگزاری کارگاه در راستای ارتقای سطح علمی بهره‌برداران و کارشناسان شیلاتی همواره یکی از اولویت‌های اصلی شیلات بوده است.
وی افزایش دانش فنی و تجربه از طریق آموزش‌های مستمر را اساس کار هدایت سرمایه‌گذاران در حوزه صید و صیادی پایدارو اصولی دانست و یادآوری کرد: تلاش مجموعه شیلات همواره بر رشد و توسعه زیر بخش‌های مختلف شیلات استوار بوده است.