printlogo


افزایش ظرفیت ارائه خدمات تخلیه  و بارگیری به کشتی‌ها در بندر امام


معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش ظرفیت ارائه خدمات تخلیه و بارگیری به کشتی‌ها در بندر امام خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، صدرالله بهرامی در گفت‌وگویی رسانه‌ای تصریح کرد: به دنبال اتمام عملیات اجرایی تعمیرات اساسی اسکله‌های ۱۱، ۱۲ و بخشی از اسکله ۱۳ و افزیش ظرفیت‌های اسکله‌های یادشده، امکان بهره‌برداری عملیاتی از آن‌ها برای ارائه خدمات به بهره‌برداران فراهم شد.
وی افزود: تعمیرات اساسی اسکله‌های ۱۱، ۱۲ و بخش اول اسکله ۱۳ به طول ۶۰ متر از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی با اعتباری بیش از یک هزار میلیارد ریال در آبان ماه امسال به اتمام رسید و به منظور بهره‌گیری عملیاتی تحویل بهره‌برداران شد.
بهرامی با اشاره به تقویت سازه‌ها، نصب ضربه‌گیرهای متناسب، اجرای ریل ویژه جرثقیل‌های دروازه‌ای در حین انجام عملیات تعمیرات اساسی اسکله‌های ۱۱، ۱۲ و بخش اول اسکله ۱۳، ادامه داد: با افزایش ظرفیت اسکله‌های یادشده علاوه بر امکان پذیرش کشتی‌های پهن پیکر در ابعاد بزرگ، استقرار جرثقیل‌های دروازه‌ای (گنتری کرین) برای ارائه خدمات تخلیه و بارگیری کانتینری مقدور می‌شود.
وی بیان کرد: بازسازی و نوسازی سازه‌های بندری با هدف افزایش ظرفیت توان خدمات بندری و ارتقای ترافیک کالا و کشتی از اهم اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در حوزه مهندسی و عمران برای رونق تجارت دریایی و ارتقای رضایت‌مندی بازرگانان و صاحبان کالا است