printlogo


صرفه‌جویی یک میلیارد یورو سوخت فسیلی با تولید هر هزار مگاوات برق اتمی


مخبر، معاون اول رئیس جمهور در جلسه کارگروه توسعه نیروگاه های برق اتمی گفت: هر نیروگاه هزار مگاواتی اتمی می‌تواند منجر به حدود یک میلیارد یورو صرفه جویی اقتصادی در سال در مصرف سوخت های فسیلی شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، دومین جلسه کارگروه توسعه نیروگاه های اتمی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و گزارشی از آغاز به کار ساخت واحدهای دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر در مهرماه سال جاری پس از ۵ سال وقفه به ارزش ۲۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ارائه شد.
محمد مخبر در این جلسه احداث نیروگاه های اتمی را گامی مهم و ضروری در جهت تامین برق پایدار کشور دانست و گفت: توسعه نیروگاه های هسته ای حرکتی در راستای رسیدن به ایران قوی است و همه دستگاه ها باید پشتیبانی های لازم را برای تحقق این برنامه انجام دهند.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: احداث ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه برق اتمی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، از مؤلفه های اقتدار کشور و مصداق بارز اثرگذاری توسعه صنعت هسته ای در ارتقای خدمت رسانی به مردم و تامین برق مورد نیاز کشور است.
وی افزود: علاوه بر این احداث نیروگاه برق اتمی از جهت تامین سلامت، امنیت غذایی، امنیت دارویی، ارتقاء علمی در کشور دارای نقش و اهمیت فراوان است و به لحاظ اقتصادی نیز اثرات مثبت و سازنده ای برای کشور دارد چرا که طبق گزارش های ارائه شده هر نیروگاه هزار مگاواتی اتمی می تواند حدود یک میلیارد یورو در سال صرفه جویی اقتصادی در مصرف سوخت های فسیلی داشته باشد.