printlogo


مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر
به دنبال ایجاد ترافیک دریایی  در بندر خرمشهر هستیم

 
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، رونق بندر را منوط به ایجاد ترافیک کالا و ورود و خروج کشتی‌ها دانست و گفت: لایروبی اروند رود اساسی‌ترین اقدام برای توسعه و رونق بندر خرمشهر است که با وجود آن، مسیر برای ورود کشتی‌های سایز بزرگ در اروند رود فراهم می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی عسکری با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی، در گفت‌وگوی ویژه خبری صدا و سیمای استان اظهار داشت: بندر خرمشهر در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و فعال کردن صنعت گردشگری دریایی، در سال‌های گذشته ۸ پست اسکله در رودخانه کارون تاسیس کرد که در ایام نوروز با استقبال باشکوه مسافران نوروزی همراه بود و موجب رونق اقتصادی شد.
 وی افزود: مدیریت اسکله‌های گردشگری دریایی بر عهده شهرداری‌ها است، در خرمشهر این زیرساخت‌ها با همت بندر خرمشهر ایجاد شد اما متاسفانه شهرداری خرمشهر تاکنون حاضر به تحویل آن نشده است و عملا این زیرساخت‌های منحصر به فرد، در روزهای غیر نوروز، بدون استفاده مانده است.
 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر رونق بندر را منوط به ایجاد ترافیک کالا و ورود و خروج کشتی‌ها دانست و گفت: لایروبی اروند رود اساسی‌ترین اقدام برای توسعه و رونق بندر خرمشهر است که با وجود آن، مسیر برای ورود کشتی‌های سایز بزرگ در اروند رود فراهم می‌شود.
 وی افزود: اکنون که لایروبی اروند در هاله‌ای از ابهام است، ما به دنبال یک اقدام جایگزین به منظور بسترسازی برای تردد کشتی‌های سایز بزرگ هستیم که با مطالعات و پژوهش‌های انجام گرفته، استفاده از شناورهای Box Shape بهترین اقدام است که موجب ایجاد ترافیک دریایی و به تبع آن توسعه اقتصادی می‌شود.
 عسکری با اشاره به روند خارج‌سازی مغروقه‌ها، خاطرنشان کرد: مغروقه خانیان از بزرگترین و پرریسک‌ترین مغروقه موجود در اروند رود است که خارج‌سازی آن در رونق بندر موثر خواهد بود که با هدف‌گذاری انجام شده، تا پایان سال جاری این مغروقه خارج‌سازی خواهد شد.