printlogo


وزیر صمت
نیاز تهران به ۷ هزار اتوبوس


وزیر صمت با اشاره به تولید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی توسط خودروسازان در کشور تا پایان سال، گفت: نیاز تهران به اتوبوس بر اساس حجم جمعیت و ترافیک ۷ هزار دستگاه است.
به گزارش اقتصادسرآمد، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت خودروهای برقی اظهار کرد: روز گذشته اولین خط تولید اتوبوس برقی را افتتاح کردیم، در یکی دیگر از خودروسازان، اتوبوس برقی تولید می‌شود که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: تا پایان سال حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برقی تولید می‌شود، اما اگر حمایت شود، می‌توان میزان تولید آن را افزایش داد. فعلاً هدف ما این است که فرهنگ‌سازی شود و آمادگی شکل بگیرد. توسعه اتوبوس برقی، تاکسی برقی، موتورسیکلت برقی نیازمند فرهنگ‌سازی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه توسعه خودروهای برقی به دلیل مزایایی که دارند، باید زودتر اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده از این ظرفیت حداکثری در خودروهای برقی، راننده‌ها باید در مورد نحوه رانندگی، آموزش ببینید.
علی‌آبادی گفت: ما یک تغییر رویکرد در خودروسازی‌های کشور خواهیم داشت و سیستم‌های جدید برقی باید جایگزین خودروسازی دیزل سنگین، شود، البته خودروهای برقی سیستم‌های نسبتاً ساده‌تری دارند؛ با این حال تا الان مثلاً در خودروساز سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت باطری که از جمله عوامل اصلی ماشین‌های برقی است، انجام نشده است.
علی‌آبادی با اشاره به نیاز شهرداری تهران به هفت هزار دستگاه اتوبوس، گفت: نیاز تهران به اتوبوس بر اساس حجم جمعیت و ترافیک توسط شهرداری تهران اعلام می‌شود که نیاز به هفت هزار دستگاه عدد قابل قبولی است، ولی این عدد برای شهرهای مختلف متفاوت و بسته به ترافیک آن‌ها است.
وی عنوان کرد: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی همه نیازها را پوشش دهیم. وقتی به فناوری دست پیدا کردیم، توسعه ظرفیت، کار چندان سختی نیست؛ خوشبختانه این کار برای کشور مزیت دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه هستیم. دولت هم تمام و کمال پای‌کار است.
وزیر صمت با اعلام اینکه سیاست این وزارتخانه در بخش خودرو، حرکت به سمت تولید خودروهای برقی است، بیان کرد: در وزارت صمت ۲۰ طرح پیشرانه تعریف کردیم و در بحث‌های صنعت به دنبال ایجاد تحول هستیم که این اقدامات به مردم معرفی خواهد شد.