printlogo


مدیر عامل  شرکت گاز مازندران :
اجراي بيش از شش هزار نفر ساعت برنامه آموزشي فرهنگسازي در استان مازندران

مازندران - سهیلا مرآتی خبرنگار اقتصادسرآمد-  مدیرعامل شرکت گاز گفت: بیش از 6000 نفر‌ساعت برنامه آموزشی در راستای فرهنگ‌سازی ایمنی و مصرف بهینه گاز در استان مازندران طی سال گذشته اجرا شده است.به گزارش ما از ساری، قاسم مایلی رستمی افزود: مدارس، مساجد، دهیاری‌ها، اصناف، مراکز درمانی، و اماکن گردشگری جزو کانون‌هایی بودند که با اولویت بیشتر زیر پوشش برنامه‌های آموزشی و فرهنگی توسط واحد بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان قرار گرفتند.
وی بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اعم از رسانه‌های دیجیتال و آنالوگ، مراکز فرهنگی، هنرمندان و خاصه دانش‌آموزان برای ارتقاء فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید و خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته، قریب به 5000 نفر ساعت آموزش مصرف بهینه و ایمنی گاز در مدارس سراسر استان مازندران برای دانش‌آموزان انجام شده است. این قشر جامعه به دلیل گستردگی، جمعیت بالا و زمینۀ انتقال دانش و آگاهی به خانواده‌ها، همواره مورد توجه جهت فرهنگ‌سازی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های مختلف به ویژه در استفاده از آب و گاز به عنوان منابع گرانقدر طبیعی و ملی اشاره کرد و اظهار داشت: برای مدیریت بهینه و ایمنی مصرف گاز به خصوص در بازه زمانی که به فصول سرد سال نزدیک شده‌ایم، نیازمند همکاری همه شهروندان عزیز هستیم.
وی با بیان اینکه حفظ جریان پایدار گاز در کشور، اولویت نخست شرکت ملی گاز ایران است، گفت: خوشبختانه سرعت تقویت شبکه گاز در مازندران در حال نزدیک شدن به میزان تقاضای آن است. همکاران ما در بخش بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل از جایگاه و توانایی دهیاری‌ها نیز برای اطلاع‌رسانی و ایمنی در روستاهای استان بهره می‌برند و این آموزش‌ها در روزهای آتی مستمر شده و افزایش خواهد یافت.مایلی رستمی ادامه داد: شركت گاز مازندران برای گسترش عدالت اجتماعی، گازرسانی به روستاها و مناطق کم‌برخوردار را توسعه داده است و هم‌اکنون قریب به 625 هزار خانوار شهری استان معادل 99.9 درصد و 440 هزار خانوار روستایی برابر 96.4 درصد به شبکه گاز سراسری وصل هستند.