printlogo


استاندار فارس: با ایجاد نظام ایده‌ها و نیازها در صنعت سرمایه گذاری صنعتی رونق می‌گیرد

شیراز- غراله توانایی خبرنگار اقتصادسرآمد- استاندار فارس گفت: نظام ایده ها و نیازها در صنعت ایجاد شود تا صاحبان سرمایه و نیازمندان به سرمایه که ایده‌های عملیاتی دارند از طریق این نظام به یکدیگر معرفی شوند. 
دکتر محمد هادی ایمانیه، سه شنبه در کارگروه احیا و فعال سازی واحدهای راکد استان در شیراز افزود: از آنجا که ۹۰ درصد مشکل بنگاه‌های اقتصادی مربوط به مسائل مالی است، باید به دنبال پیاده کردن روش‌های مالی جدید به جز دریافت تسهیلات برای واحدهای اقتصادی بود.
وی، خواستار رعایت حقوق سرمایه‌گذاران از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی شد و ادامه داد: به عنوان مدیر ارشد استان حامی سرمایه‌گذاران هستم و همه دستگاه‌ها وظیفه دارند که حقوق سرمایه گذار را رعایت کنند.
استاندار فارس، بر لزوم شتاب گیری روند رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد و گفـت: احیا واحدهای راکد، مسیری منطقی و میانبر برای جهش در حوزه صنعتی استان است.
ایمانیه، خطاب به صاحبان سرمایه اظهار کرد: سرمایه‌گذاران به خریداری کارخانه‌های راکد ورود کنند و سپس نسبت به احیای آن اقدام نمایند.
وی ادامه داد: تسهیلات تبصره ۱۸، صاحبان سرمایه، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مصوبه سفر دوم دولت برای تسهیلات و مابه التفاوت وام بانک‌های خصوصی تا ۵۰ درصد و بانک‌های دولتی تا ۸۰ درصد، چهار راه تامین منابع مالی برای خروج بنگاه‌های اقتصادی از رکود است.
استاندار فارس، خواستار تشکیل شورای خروج بنگاه‌های اقتصادی از رکود شد و افزود: در این شورا روش‌های خروج واحدها از رکود باید به شکل روزانه بررسی و مسیرهای احیا ایجاد شود.
وی ادامه داد: برای احیای کارخانه‌های راکد به منابع کمتری نیاز است که نتیجه نهایی آن اشتغال و افزایش تولید است اما برای احداث واحد جدید نیازمند تامین مالی فراوانی هستیم.