printlogo


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی 
دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز  با اتکا به تولید بار اول

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره به بیان توضیحاتی درباره اتکا به شرکت‌های دانش بنیان و محصولات تولیدی بار اول پرداخت.
به گزارش اقتصادسرآمد، رضا تقی پوردرباره قابلیت شرکت‌های دانش بنیان برای تبدیل شدن به مرجع فروش به مهر گفت: محوریت قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان در بومی‌سازی تجهیزات و فرآیندهای صنعتی از مزیت‌های مهم تولید بار اول است که علاوه بر تضمین بازار، ضمن ایجاد سابقه قرارداد قطعی فروش (نه صرفاً تحقیق و پژوهش) و ایجاد مرجع فروش برای شرکت دانش‌بنیان، تولید بار اول راه ورود به فهرست وندور لیست ارائه خدمات ذیل کارفرمای دولتی و نیز دریافت رتبه برای پیمانکاری از سوی مراجع مرتبط را نیز فراهم خواهد کرد که امتیاز بزرگ برای شرکت‌های توانمند ایرانی در توسعه بازار ارائه محصولات و خدمات در داخل و خارج به شمار می‌رود.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بیان کرد: حضور محصولات راهبردی و گلوگاهی شرکت‌های دانش بنیان به منزله شکستن خط دشمن است. معمولاً جریان راه اندازی به جریان بالایی نیاز دارد، ولی شروع و راه اندازی هر کاری نیازمند توان بالای اقتصادی و مالی است.
تقی پور گفت: این کار کمک می‌کند که شرکت‌های دانش بنیان برای بار اول محصولاتشان را با تسهیلات عرضه کنند و قطعاً در مراحل بعدی چون این شرکت فناور و دانش محور است، خودش را با شرایط منطقه و بازار تطبیق می‌دهد و می‌تواند جای خودش را در بازار باز کند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس توضیح داد: تولید بار اول یک راهبرد برد برد برای کشور، دولت، صنعت و رشد اقتصادی کشور است که علاوه بر به کارگیری نخبگان در توسعه صنعتی کشور، موجب خنثی کردن تحریم‌های غرب و حضور موفقیت‌آمیز شرکت‌های دانش‌بنیان در بومی‌سازی فرآیندها و تجهیزات صنعتی خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول؛ این حمایت همه جانبه جلوی مهاجرت‌ها را از کشور می‌گیرد و از فرار مغزها جلوگیری می‌کند و حتی در مراحل بعد باعث مهاجرت معکوس نخبگان به کشور می‌شود زیرا زمینه کار برای آنها فراهم می‌شود و با این حمایت‌ها می‌توانند به کشور برگردند و کار خود را شروع کنند.