printlogo


رییس اداره شیلات خرمشهر تاکید کرد
تکمیل زیرساخت‌های مزارع پرورش آبزیان مهمترین مطالبه تولید کنندگان خرمشهر


رییس اداره شیلات خرمشهر تکمیل زیرساخت های مزارع پرورشی آبزیان را از مطالبات جدی تولید کنندگان دانست و گفت: برای اجرایی شدن این مطالبه حمایت بخش دولتی بر پایه تامین اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی ضروری است.
به گزارش اقتصادسرآمد، میلاد منیعات در حاشیه رهاسازی ۴۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی در کانالهای شیردم خرمشهر در گفت و گوی رسانه‌ای افزود: خرمشهر با دارابودن بیش از پنج هزار هکتار اراضی پرورش ماهی، حدود ۱۱ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: شهرستان خرمشهر با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ پرورش ماهی از رتبه اول تولید ماهیان گرمابی در سطح کشور برخوردار است.
منیعات بر ضرورت بهره گیری و اشتغال نیروهای بومی در شیلات تاکید کرد و افزود: افزون بر سه هزار نفر در حوزه آبزی پروری شهرستان خرمشهر، بیش از ۶ هزار نفر در ناوگان صید و بنادر ماهیگیری آبادان و یکهزار نفر در سایر حوزه های شیلاتی مشغول به فعالیت هستند.
وی گفت: خرمشهر با دارابودن بیش از پنج هزار هکتار اراضی پرورش ماهی، حدود ۱۱ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس اداره شیلات خرمشهر ادامه داد: طبق سیاستهای حاکمیتی طی چندسال اخیر حمایت همه جانبه از تعاونی های شیلاتی مورد تاکید است و در حوزه آبزی پروری و صیادی بیش از ۱۲۰ تعاونی فعال، زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر را در آبادان و خرمشهر فراهم کرده است.
وی اظهارکرد: تاکنون اقدامات خوبی در راستای حل مسائل زیرساختی مجتمع ها و اسکله های صیادی و توسعه فعالیت های شیلاتی منطقه انجام شده و به دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای تکمیل طرح های عمرانی شهرستان هستیم.
رییس اداره شیلات شهرستان خرمشهر گفت: طرح بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آب های داخلی هر ساله طی برنامه ای هدفمند و مستمر اجرا می شود.