printlogo


تاکید رضا تقی‌پور بر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور:
مجلس برای تحقق توسعه دریامحور اعلام  آمادگی می کند


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی کامل مجلس برای همراهی دولت در تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، گفت: باید وظایف و ماموریت تمامی دستگاه‌ها در مسیر توسعه دریامحور تعریف و اجرای تکالیف محوله، الزام‌آور شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، رضا تقی‌پور انوری درباره ضرورت تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور که در 9 بند ابلاغ شد، اظهار داشت: روح کلی سیاست های کلی توسعه دریامحور، مباحث اقتصادی است که در بندهای مختلف مدنظر قرار گرفته است.
وی افزود: سیاست‌گذاری یکپارچه در راستای توسعه دریامحور، توسعه فعالیت‌های اقتصادی در حوزه دریا، ارائه تسهیلات و سرمایه‌گذاری، صنعت، گردشگری و...از مهم ترین مباحثی است که در راستای تحقق سیاست‌های توسعه دریامحور به آن اشاره شده و باید به آن توجه داشت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهم ترین مباحثی که در راستای توسعه دریامحور مدنظر قرار گرفته است، توجه به نیروی انسانی است، عنوان کرد: با تامین نیروی تخصصی در حوزه دریایی، وجود نگاه توسعه‌ای، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دریایی و بندری و تدبیر کلی با مدیریت یکپارچه دولت و هیات وزیران باید در مسیر توسعه دریامحور گام برداشت.
تقی‌پور با تاکید بر اینکه تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور نیازمند مدیریت یکپارچه و تقسیم کار ملی است ، ادامه داد: باید یک نگاشت نهادی مناسب در مسیر توسعه دریامحور صورت گیرد و بر اساس آن ماموریت‌ها و وظایف دستگاه‌های مختلف تعریف شود تا سند ابلاغی توسعه دریامحور در سطح ملی شکل گیرد و تمامی دستگاه‌ها در یک مسیر حرکت کنند.
وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری یکپارچه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت، خاطرنشان کرد: باید تمامی دستگاه‌های مرتبط در تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ایفای نقش کنند و مشارکت داشته باشند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیازمند همکاری قوای سه‌گانه به ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور هستیم، اظهار داشت: توسعه دریامحور مقوله ای کلان در سطح ملی و نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط است و در این راستا باید تسهیل شرایط برای فعالان اقتصادی در دستورکار قرار گیرد.
تقی‌پور با تاکید بر اینکه حقیقتا شاهد غفلت تاریخی در حوزه دریا و استفاده از ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور هستیم، گفت: باید در حوزه ترانزیت، لجستیک، گردشگری دریایی و...فعالیت جدی صورت گیرد و از فرصت های دریایی و بندری کشور به نحو مطلوب استفاده شود.