printlogo


معنی دلتنگی و انتظار را باید در حوالی مادران شهدای گمنام جستجو کرد

خرم آباد- رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- فرماندار بروجرد در این خصوص می گوید: شهدا با جان خود امنیت ما را تامین کردند و ما همواره باید قدردان این از خودگذشتگی شهیدان باشیم، شرکت در آیین استقبال از شهدای گمنام را همه مردم بر حسب وظیفه و ادای دین به شهدا انجام می دهند.
مسلم مرادی بیان کرد: دفاع مقدس، گنجینه‌ای ارزشمند از جلوه‌های ایثار، فداکاری، رشادت، شهامت، شجاعت و دلاوری‌های رزمندگان اسلام است که باید به نسل امروز منتقل شود.
وی افزود: حضور همه مردم و مسوولان در این آیین همان اخلاص در نیت و ارادت به شهیدان است، حضور در این آیین ها در واقع نوعی توسل به معنویت شهدا است و هر زمانی که نام شهیدان در میان است همه در هر جایگاهی با نهایت هماهنگی و همکاری پای کار می آیند.
به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس لرستان سه شهید گمنام عملیات های خیبر، کربلای ۶ و بدر در لرستان تشییع و در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.
سرهنگ محسن رشیدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۶ آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.
وی افزود: شهید گمنام ۲۲ ساله که در منطقه جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده در کوهنانی، شهید گمنام ۲۰ ساله در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسیده در فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش لرستان چندین مدرسه دخترانه و پسرانه میزبان شهیدان گمنام هستند.
سرهنگ رشیدی ادامه داد: همزمان با شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) سه شهید گمنام در میدان شهدا خرم آباد به سمت مصلای این شهرستان تشییع خواهند شد و مراسم تدفین در همان روز در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد برگزار می شود.
استان لرستان در مجموع ۶ هزار و ۵۵۵ شهید را در دوران رژیم ستمشاهی، دفاع مقدس و پس از آن تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این تعداد سهم خرم آباد ۲ هزار و سه شهید، بروجرد یک هزار و ۵۰۰، دورود ۶۱۹، الیگودرز ۵۸۹، ازنا ۴۰۶، کوهدشت ۵۰۷، الشتر ۳۸۶، دلفان ۲۴۹، پلدختر ۳۳۹ و رومشکان ۵۷ شهید است.