printlogo


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی 
تسلیم باج خواهی  نخواهیم شد

تبریز- محمدزاده خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: گاها برخی از پایگاه های خبری بر علیه ما هجمه هایی را وارد می کنند، تا زمانی که مسئولیتمان تمام نشده است تسلیم باج خواهی ها نخواهیم شد.
، "حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی با اشاره به خدمات اوقاف در تازه های پزشکی گفت: اوقاف در تازه های پزشکی، ایمپلنت ها و.. پیشتاز بوده و در حوزه ایمپلنت ها توسط شرکت دانش سلامت کوثر در شیراز تولید می شود و در آمد های حاصل از آن به نیات مشخص شده هزینه می‌شود. وی به بخشی از موقوفات استان پرداخت و گفت:  435 مجموعه آموزشی، 2 هزار مزرعه، 7 بیمارستان از جمله موقوفات در کل استان است، در بخش کشاورزی 2 هزار مزرعه و 600 باغ وقفی در استان وجود دارد که متاسفانه قبلا بر حسب نظام اجاره داری به اجاره داده می شد و مستاجران با کشاورزی در آن اراضی جان مزرعه را می گرفتند.
حسینی تصریح کرد: اکنون نظام اجاره داری را به سمت مشارکتی بودن برده ایم و نمونه آن در شهر خامنه جنب گلزار شهدا تنها یکی از نمونه های موفق پروژه مشارکتی است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: بزرگترین سرد خانه استان در ارسباران با ظرفیت هزار تن، دو منظوره توسط اداره اوقاف استان ایجاد می شود، قسمتی از آن سردخانه "موقوفه شیخ شهاب الدین" و قسمتی از آن توسط سرمایه گذار خصوصی است. 
وی با اشاره به همان منطقه ادامه داد: در منطقه ارسباران به ویژه در اهر 300 روستا وجود دارد که نیات موقوفه سرد خانه برای همان دانش آموزان بوده و قرار است با درآمد این سردخانه به دانش آموزان خدمت کند. 
حسینی در پاسخ به مسئله شفاف سازی در اداره اوقاف استان گفت: در حوزه شفاف سازی اولین استان در سال 90 بودیم که بزرگترین سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه را رونمایی کردیم، علاوه بر آن کل درآمد ها، هزینه ها و رصد ها از طریق سامانه جامع موقوفات انجام می شود و دیگر موارد در سایت اوقاف منتشر می شود.
وی با بیان این که جز 5 استان اول در حوزه موقوفات هستیم، گفت: علی رغم سختی ها و مشکلاتی که هم اکنون داریم، این ادعا را داریم که موقوفات استان را از سال 98 تا 1401 یازده برابر افزایش داده ایم.