printlogo


انعقاد ۹ تفاهم‌نامه سرمایه گذاری  بخش خصوصی به ارزش ۹۰ هزار میلیارد ریال در بندرامام


اهواز -مدیر کل بنادرو دریانوردی خوزستان گفت: همزمان با هفته حمل و نقل و با حضور وزیر راه و شهرسازی، ۹ قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) منعقد شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، ابوطالب گرایلو ایرنا بیان کرد: چهار فقره تفاهم‌نامه به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بین اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه‌های افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا و بهره وری فرآیند ورود و خروج کالاهای اساسی منعقد شد.
وی با اشاره به استقبال این اداره کل از مشارکت بخش خصوصی توانمند در توسعه روساخت‌های بندری و افزایش ظرفیت‌های بازرگانی افزود: این تفاهم نامه ها در زمینه احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی به ظرفیت ۴٠ هزار متر مکعب، احداث پالایشگاه تولید هیدروکربن سبک، سامانه پرتودهی گاما و خطوط انتقال آب نمک پتروشیمی اروند با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به امضا رسید.
گرایلو، افزایش ظرفیت نگهداری انواع فرآورده‌های نفتی به منظور توسعه ترانزیت از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، تکمیل ظرفیت‌های استاندارد برای توسعه فعالیت‌های پایانه بزرگ نفتی و همچنین فراهم کردن فرصت جذب سرمایه‌گذاری خارجی را از مهمترین اهداف تفاهم‌نامه احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی برشمرد.