printlogo


سه هزار میلیارد ریال اعتبار  برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی لرستان اختصاص یافت


 خرم آباد- سبحان حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- ، سید محمود اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تالار مرکزی خرم‌آباد در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، درحالی آغاز دولت این تالار تنها حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشت.
وی با اشاره به اینکه تاکنون سه مرتبه به لرستان برای بررسی تالار مرکزی سفر داشته است، افزود: در این سفر نیز بازدیدی از تالار مرکزی خواهد داشت و از مسوول اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری درخواست داشته که در ماه آتی اعتبار ویژه‌ای برای تالار مرکزی خرم‌آباد لحاظ شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استاندار لرستان نماینده وزیر در سفرهای استانی هستند، تاکید کرد: اهالی لرستان از بهترین مردم ایران هستند و استحقاق بهترین‌ها را دارند و بطور حتم در سفر دوم رئیس‌جمهور اعتبارات ویژه‌ای برای زیرساخت‌های فرهنگی استان در نظر گرفته می‌شود.
اسلامی با اشاره به بررسی میدانی زیرساخت‌های فرهنگی استان و احصای مشکلات، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک از تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها پیش‌بینی‌ شده است و در حال پیگیری برای تحقق و تخصیص این اعتبارات هستیم، به‌محض اینکه این اعتبارات تخصیص داده شد، تمام مسائلی که وزیر ارشاد قول دادند، انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مبلغی پیش‌بینی خواهد شد و در اختیار اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی به‌منظور تکمیل زیرساخت‌های بلاتکلیف در شهرستان‌های لرستان قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: در برخی شهرستان‌های استان زیرساخت‌هایی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت وجود دارد که بیش از ۲۰ سال از عمر آنها می‌گذرد و لازم است به سرانجام برسند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: سرانه فضاهای فرهنگی و هنری استان در حال حاضر چهار صدم مترمربع است.
اعظم روانشاد اظهار داشت: در شروع دوره مدیریتی جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استان، دهمین دوره جشنواره مطبوعات، ساماندهی انجمن‌ها، برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری طوفان‌الاقصی، برنامه‌های هفته کتاب، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، اصلاح ساختار اداری، افتتاح انجمن مد و لباس، برگزاری برنامه‌های هفتگی در گالری شهید هژبر پیگیری پروژه‌های عمرانی استان، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی راه سلیمانی و احیا مجدد مجله یافته نو پس از ۱۰ سال دنبال شده است.
وی با اشاره به اینکه تولید محور بودن و استفاده از حلقه‌های میانی در دستور کار برنامه‌های این اداره کل قرار دارد، افزود: هنرمندان لرستان در همه زمینه‌های فرهنگی هنری تولیدات خوبی را دارد و این ظرفیت را دارد که بستر مناسبی فراهم شود و شاهد تولیدات هنرمندان استان باشیم و مستلزم داشتن زیرساخت‌های مناسب است.