printlogo


رییس اداره شیلات رودسر خبر داد؛
صید ۷۰ تن انواع ماهیان استخوانی در رودسر


رودسر- رییس اداره شیلات رودسر با اشاره به صید ۷۰ تن انواع ماهیان استخوانی در این شهرستان گفت: ارزش اقتصادی این میزان صید حدود ۲۸ میلیارد تومان برآورد شده است.
به گزارش اقتصاد سرآمد، علی اکبر قربان نیا بعد از ظهر دوشنبه در جریان بازدید از پروژه پرورش ماهیان آبزی در صحنه سرا بخش مرکزی رودسر با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ تن انواع ماهی استخوانی در این شهرستان صید شده است، اظهار کرد: این میزان صید نسبت به سال گذشته ۵ در صد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه این میزان صید از سوی ۱۰ شرکت تعاونی پره صیادی با ۸۵۰ صیاد در ۴۵ کیلومتر نوار ساحلی رودسر صورت انجام شده است، افزود: ارزش اقتصادی این میزان صید حدود بر ۲۸ میلیارد تومان برآورد شده است.
قربان نیا با بیان اینکه شهرستان رودسر با این میزان صید جایگاه سوم صید ماهیان استخوانی بعد از رشت و آستانه اشرفیه را کسب کرده است، ادامه داد: صید ماهیان استخوانی دریای خزر هر ساله از ۲۰ مهر آغاز و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.
رئیس اداره شیلات رودسر اضافه کرد: طی همین مدت به منظور ارائه خدمات به شرکت‌های تعاونی پره صیادی که از سوخت یارانه‌ای بنزین، گازوئیل استفاده می‌کنند سامانه جامع مدیریت سوخت کشور بنزین و گازوئیل توزیع شده است.
قربان نیا تصریح کرد: در راستای بازسازی ذخایر ماهیان دریایی طی سال جاری ۱۵ میلیون قطعه انواع ماهیان شامل سفید و سوف در رودخانه‌های لله رود، کیارود، خشکرود، اوشیان و میانده رود چابکسر از مرکز بازسازی ذخایر ماهیان دریایی سیاهکل به رودخانه‌ها شهرستان انتقال و رها سازی شده است.
وی با بیان اینکه ۲۷ مزرعه آبزی پروری در شهرستان رودسر با اشتغال مستقیم ۴۱۰ نفر مشغول به فعالیت هستند، گفت: ظرفیت ایجاد شده برای این تعداد مزرعه ۱۳۰۰ تن است.
رئیس اداره شیلات رودسر ادامه داد: شهرستان رودسر در قالب پرورش ماهیان آبیاری و سردابی جایگاه دوم استان بعد از شهرستان تالش به لحاظ تولید ماهیان خاویاری و قزل آلا را دارا است.