printlogo


رئیس سازمان برنامه و بودجه:
گیلان در اقتصاد دریا نقش فعال تری را ایفا کند


رئیس سازمان برنامه و بودجه، نقش گیلان را در ترانزیت منطقه‌ای از طریق کریدورهای ریلی و جاده‌ای، ویژه دانست و گفت: اگر بتوانیم این ظرفیت گیلان را شکوفا کنیم، علاوه بر ایجاد ثروت برای کشور و استان، شاهد تحقق اقتصاد دریا خواهیم بود؛ در واقع گیلان می‌تواند در اقتصاد دریا نقش فعال‌تری را ایفا کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، داوود منظور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان، با بیان اینکه دولت سیزدهم طی دو سال گذشته بسیاری از کارهای بر زمین مانده را به نتیجه رسانده است، اظهار کرد: تا پایان دولت سیزدهم زمان مناسبی داریم و تعداد بیشتری از تعهدات رئیس جمهور در سفرهای استانی و طرح‌های نیمه تمام را تکمیل خواهیم کرد.
وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های دولت برای افتتاح پروژه‌های مهم و اولویت‌دار، افزود: در موضوع پروژه‌های فاضلاب گیلان عقب‌ماندگی داریم؛ این در حالی است که هم‌اکنون ۱۲ طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در دست اجرا بوده و آمادگی تامین اعتبار لازم را داریم تا با سرعت پیش برود.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم افزایش پوشش جمعیت برخوردار از پروژه‌های فاضلاب، تصریح کرد: باید شبکه‌های فاضلاب ایجاد شده را به تصفیه خانه متصل کنیم و این کار باید شتاب بگیرد، زیرا مسئله فاضلاب به ویژه در گیلان مخاطرات زیست محیطی را به دنبال دارد.
منظور پروژه‌های فاضلاب را علاوه بر حوزه زیرساخت، زیست محیطی و سلامت محور دانست و بیان کرد: تا پایان سال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام بیش از ۱۰۰ همت را تخصیص خواهیم داد.
وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح حفاظت و احیای تالاب انزلی، خاطرنشان کرد: حفظ تالاب انزلی بسیار مهم است؛ همچنین طرح‌های مربوط به دفنگاه زباله سراوان و زباله‌سوز رشت به عنوان دو پروژه مهم زیست‌محیطی گیلان سرعت بگیرد.
منظور، نقش گیلان را در ترانزیت منطقه‌ای از طریق کریدورهای ریلی و جاده‌ای، ویژه دانست و ادامه داد: اگر بتوانیم این ظرفیت گیلان را شکوفا کنیم، علاوه بر ایجاد ثروت برای کشور و استان، شاهد تحقق اقتصاد دریا خواهیم بود؛ در واقع گیلان می تواند در اقتصاد دریا نقش فعال‌تری را ایفا کند.
وی در ادامه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس را جزو بندهای برنامه هفتم دانست و بیان کرد: نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی گیلان وضعیت خوبی دارد که یکی از نشانه‌های خروج از رکود و رونق اقتصادی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص اعتبار ۳۱ هزار میلیارد تومانی از محل تبصره ۱۸ خبر داد و اضافه کرد: تا پایان سال تخصیص‌های خوبی خواهیم داشت و امیدواریم طرح های نیمه‌تمام تکمیل شود.