printlogo


مدیرکل شیلات استان تاکید کرد
ضرورت تنوع گونه‌ای در تکثیر و پرورش آبزیان در خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد تنوع گونه‌ای در تکثیر و پرورش آبزیان بر حمایت از تنوع در گونه‌های پرورشی، در راستای سیاستگذاری‌ها و اصول پدافند غیر عامل و کاهش آسیب‌پذیری صنعت شیلات کشور، افزایش تولید، تنوع محصول و توسعه بازار مصرف تاکید کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مرتضی سوری ایسنا اظهار کرد: برای دستیابی به رشد و شکوفایی سریع و پایدار در صنعت شیلات، اشتغالزایی، ارزآوری، ایجاد امنیت غذایی و همچنین بهبود معیشت مردم و برون رفت از چالش‌ها و مسائل پیش رو، تقویت و افزایش تعامل و همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط مورد نیاز است. 
مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اهمیت زنجیره‌های تولید و زنجیره‌های ارزش انواع آبزیان پرورشی در استان گفت: تکمیل و تقویت تمام حلقه‌های این زنجیره‌ها به صورت متوازن با مشارکت بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود.
سوری با اشاره به ضرورت ایجاد تنوع گونه‌ای در تکثیر و پرورش آبزیان گفت: حمایت از تنوع در گونه‌های پرورشی، در راستای سیاستگذاری‌ها و اصول پدافند غیر عامل و کاهش آسیب‌پذیری صنعت شیلات کشور، افزایش تولید، تنوع محصول و توسعه بازار مصرف مورد تاکید ما قرار دارد. 
وی بیان کرد: مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان یک طرح تولیدی با مشارکت مردمی (در قالب تعاونی‌های تولیدی) به منظور افزایش تولید مواد پروتئینی مورد نیاز کشور، در شهرستان کارون و در ۱۰کیلومتری جاده اهواز- آبادان واقع شده است.