printlogo


حرکت موسسه شهید محلاتی به سوی تعالی تولید

     موسسه شهید محلاتی به عنوان يكي از صنایع دریایی برجسته کشور در زمينه طراحي ، ساخت ، بازسازی و تعميرات انواع شناورهاي سبك و نيمه سنگين و سازه های دریایی در حال فعاليت مي باشد. این موسسه با داشتن نیروهای مجرب و متعهد در بخش طراحی و زیرساخت های كارگاهي مناسب ، دارای موقعیت ممتازی در سواحل جنوب کشور به ویژه در استان بوشهر است و یکی ازبرترين توليد كنندگان شناورهاي آلومينيومي، فولادی و کامپوزیت در ايران ويكي از معتبرترين مراكز ساخت، بازسازی وتعمير انواع كشتي در جنوب كشور محسوب می شود .



سینکرولیفت 1000 تنی به طول 60 متر


MBH یا جرثقیل 300 تنی از آبگیری و حمل شناور بومی سازی شده در کشور
   این موسسه طی بیش از دو دهه فعالیت خود در صنایع دریایی کشور موفق به اجرای بیش از 2500 پروژه ساخت و تعمیرات انواع شناورها و سازه های دریایی شده است. علاوه بر ظرفیت های ساخت و تعمیرات انواع شناورهای فولادی و فایبر گلاس می توان توانمندی طراحی و ساخت انواع شناورهای آلومینیومی با کاربرهای متنوع نظامی و تجاری را از جمله مزیت های رقابتی این موسسه به شمار آورد. موسسه شهید محلاتی تاکنون موفق به ساخت ده ها فروند شناور آلومینیومی از طول 7 تا 67 متر شده است که انواع کروبوت، شناور بالگردبر شهید ناظری و شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی از جمله تولیدات شاخص این موسسه است.


شناور بالگردبر شهید ناظری، طول 55 متر









شناور فایبرگلاس تحقیقاتی صیادی پژوهش1 ، طول 30 متر


کروبوت آلومینیومی 34 متری پارمیدا6
   همچنین انواع شناورهای فولادی و فایبرگلاس در موسسه شهید محلاتی ساخته می شود.
   موسسه شهید محلاتی با توجه به ظرفیت های کم نظیر توسعه گردشگری اقدام به طراحی و ساخت انواع شناورهای مورد نیاز بخش گردشگری دریایی کرده است که ساخت شناورهای پانتون بوت، هلی کت و رستوران دریایی از این جمله است. همچنین طراحی انواع شناورهای گردشگری مانند آکواریوم دریایی در این موسسه انجام شده است و آمادگی ساخت آن وجود دارد.
موسسه شهید محلاتی با مبنا قرار دادن مدیریت علمی بر مبنای استانداردهای جهانی، گام های استوار خود به سمت تعالی تولید و ارتقای کیفیت و بهره وری را بر می دارد و در پی ساخت شناورهایی در طراز بین المللی است.

شناور آمبولانس دریایی تندرو آلومینیومی، طول 16 متر

دکتر جواد عباسی معاون موسسه کشتی سازی شهیدمحلاتی بوشهر در رابطه با فعالیت ها و
 توانمندی های این موسسه می گوید: دریاها و خصوصاً دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها از مواهب الهی و ذخایر و منابع سرشاری برای زمینه‌سازی رشد علم و فناوری، افزایش کار و ثروت، تأمین نیازهای حیاتی و تولید اقتدار و بستر مناسبی برای تمدن‌سازی می‌باشند. لذا ایران با موقعیت ممتاز جغرافیایی و قرارداشتن بین دو دریا و برخورداری از هزاران کیلومتر سواحل و نیز جزایر و ظرفیت‌های فراوان بر زمین مانده، لازم است با حضور مؤثر در ساحل، فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره‌گیری از آن به عنوان یک پیشران و محور توسعه کشور، برای احراز جایگاه شایسته منطقه‌ای و جهانی در بهره‌گیری از دریا اقدام کند.
از این رو موسسه کشتی سازی شهید محلاتی با سر لوحه قرار دادن سیاست های ابلاغی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و برای احراز جایگاه شایسته جهانی و رتبه اول در منطقه و توسعه سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی با ایجاد زیرساخت‌های لازم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با استفاده از تامین و ارتقاء سرمایه نیروی انسانی و مدیریت متعهد و کارآمد و با پشتانه علمی، آموزشی و پژوهشی برای توسعه سیاست دریا محور و فناوری دریایی و افزایش  سهم کشور در حمل و نقل دریایی و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران بومی و محلی از جمله صیادی و گردشگری تلاش مضاعف می‌نماید.