printlogo


استاندار بوشهر:
فرصت خوبی برای توسعه اقتصاد دریا محور در استان بوشهر فراهم است

استاندار بوشهر گفت: فرصت خوبی برای توسعه اقتصاد دریا محور در استان بوشهر فراهم است و باید از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، احمد محمدی‌زاده در نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های فراوانی است که از جمله می‌توان به صنایع دریایی و عرصه نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد.وی از توسعه اقتصاد دریامحور در استان بوشهر به عنوان یک اولویت مهم یاد کرد و ادامه داد: استان بوشهر در عرصه شناورسازی و سازه‌های دریایی دارای ظرفیت‌های مهمی است.
استاندار بوشهر اضافه کرد: بوشهر یک استان دریایی است و در آن بزرگترین شرکت‌های تولیدی صنایع دریایی شکل گرفته و بزرگترین سکوهای فراساحل در استان بوشهر از جمله پارس جنوبی و فلات قاره است.
وی با اشاره به ظرفیت مهم استان در تولید محصولات مختلف در عرصه‌های فراساحل، خاطرنشان کرد: صدها چاه نفت، گاز در حوزه دریایی استان بوشهر قرار دارد، چندین شرکت بزرگ کشتیرانی محموله‌ها و محصولات تولیدی استان بوشهر در حوزه نفت، گاز پتروشیمی، میعانات گازی بارگیری و حمل و نقل می‌کنند.
محمدی‌زاده بوشهر را یک استان پر حمل و نقل دریایی دانست و بیان کرد: بزرگترین کارخانه و کارگاه‌های ساخت شناور در استان بوشهر قرار دارد و این استان بزرگترین تولیدکننده شناورهای سنتی چوبی و فایبرگلاس، آلومینیومی و فولادی در کشور است.