printlogo


معاون هماهنمی استاندار ایلام: 
استان ایلام سومین استان در کاهش  میزان بیکاری ودومین استان کشور درکاهش سرعت بیکاری 


ایلام-  حسن بیگی خبرنگار اقتصاد سرآمد- دکتر عباسی با اشاره به بحث اشتغال در استان افزود: در حوزه اشتغال براساس مدارک و اسنادی که موجود هست در سامانه رصد رتبه اول کشوری را کسب کردیم.
دکتر  شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست کارگروه مجازی کار، کرامت و پاسخگویی اظهار داشت: استان ایلام نسبت به کل کشور در زمینه بیکاری در سطح ۷ درصد و نیز از نظر کاهش میزان بیکاری در کشور که متوسط ۹ درصد است استان ایلام ۷ درصد نگه داشته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در بحث اشتغال مولد و فعال قضاوت را بایستی با اعداد و ارقام انجام دهید اینکه آیا اقتصاد استان توانسته در این دو سال اشتغال مولد و فعال تولید ایجاد کند در این خصوص به نظر بنده به صورت نسبی و در حد خودش موفق شده است.
وی اظهار داشت: بیکاری در استان ایلام نسبت به کل کشور در سطح ۷ درصد نگه داشته و از نظر کاهش میزان بیکاری در کشور که متوسط ۹ درصد هست استان ایلام هنوز ۷ درصد است که استان ایلام سومین استان در کاهش میزان بیکاری است و همچنین از نظر کاهش سرعت بیکاری هم دومین استان کشور بودیم.
دکتر عباسی با اشاره به بحث اشتغال در استان افزود: در حوزه اشتغال براساس مدارک و اسنادی که موجود هست در سامانه رصد رتبه اول کشوری را کسب کردیم.وی افزود: در صادرات غیرنفتی از مرز مهران رتبه اول گمرکات کشور را کسب کردیم که در تسهیل فضای کسب و کار که مرکز آمار کشور اعلام کرده رتبه اول کشوری را داریم و نیز در بحث کاهش ضریب جینی یعنی توزیع متوازن و عادلانه ثروت و فرصت و سرمایه که مرکز آمار کشور اعلام کرده رتبه اول کشوری را کسب کردیم.
معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تاکید کرد: در حوزه جذب تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ رتبه پنجم کشور را کسب کردیم و در جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه ۵ کشور را دارا می باشیم.
دکتر عباسی افزود: خوشبختانه استان ایلام جزو ۷ استانی است که کالای استراتژیک گندم را تولید می کند که با توجه به این مسئله در زمینه رشد اقتصادی توانستیم به رتبه نهم در کشور دست پیدا کنیم.