printlogo


آیین افتتاح مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای مازندران


مازندران - سهیلا مرآتی  خبرنگار اقتصادسرآمد- سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، از آیین افتتاح مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای استان مازندران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای این اداره کل، یکشنبه 17 دی ماه 1402 با حضور مبارک حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه معزز شهرستان ساری، سلیلی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اسماعیلی مشاور استاندار، پازوکی مدیرکل بانوان استانداری،  مدیران کل شورای هماهنگی مجموعه دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، سیدحسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، اعضاء مجمع خیرین مهارت و سایر مدیران استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
حضرت آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه مازندران در این مراسم بیان داشت: امروز نَمود و تجلی دیگری از احساسات پاک انسانی در این جلسه مجمع خیرین مهارت استان است و افرود:  جمعی از مجمع خیرین مهارت در توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در خدمت این هدف مقدس هم قرار گرفته و بناست جوانان کشور که فاقد مهارت هستند، در مراکز های آموزش فنی و حرفه ای کسب مهارت کنند.
ایشان گفت: در این اقدام خداپسندانه به عنوان دومین استان هستیم و این نشان دهنده پیشتازی استان خواهد بود. بر تأثیر و پایداری کمک های خیرخواهانه مردمی تاکید داشت و نیز ضرورت و اهمیت به آموزش های فنی و حرفه ای را به عنوان یکی از نعمت های اساسی خداوند دانست.
نماینده ولی فقیه مازندران خاطر نشان کرد: اگر امروز ما در حوزه کار و اشتغال آسیب شناسی کنیم، یکی از آسیب ها عدم مهارت نیروهایی است که در سن و سال کار و جویای شغل هستند .
وی افزود: به نظر من از این بُعد، فنی و حرفه ای از همه دانشگاه ها مهمتر است و بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه در مراکز آموزش های فنی و حرفه ای مهارت کسب می کنند.
حضرت آیت الله محمدی لائینی گفت: هرچقدر در حوزه مهارت آموزی و مهارت افزایی کمک کنیم در واقع به تربیت نیروی انسانی و شکوفایی خانواده ها و به نسل جوان کمک کردیم تا جوانان اعتماد بنفس پیدا کنند.
درویشی مدیرکل ضمن خیر مقدم به مدعوین در این مراسم، گفت : نظر به به استناد تبصره یک  قانون نحوه کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مصوب 11/8/1400 مجلس شورای اسلامی و مصوبه هیئت محترم وزیران درراستای ارتقاء سطح مشارکت مردم به سازمان و بهبود کیفیت ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان جهت توانمندسازی جوانان جویای کار فاقد مهارت، اساسنامه مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان مازندران با شماره مجوز 86220214766 در تاریخ22/5/1402 ثبت و تاسیس گردید. 
لذا توفیق حاصل شد تا اساسنامه مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان مازندران، در تاریخ 17/10/1402 با دستان مبارک حضرت آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه معزز شهرستان ساری رونمایی و افتتاح گردید، تا جوانان جویای کار این مرز و بوم از خدمات خیرخواهانه مجمع فوق بهره‌مند شوند.