مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:
تمهیدات ویژه سازمان بنادر برای ارائه خدمات الکترونیکی هوشمند در بستر امن دادهها
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، مشتریان و ذینفعان و همچنین تداوم کسب و کار بندری و دریایی با استفاده از نیروهای متخصص داخلی کشور، از اولویتهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر (فاوا) قلمداد میشود. به گزارش اقتصادسرآمد، علیاکبر صفایی در ارتباط تصویری با نشست مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بنادر کشور به میزبانی بندر چابهار، تاکید کرد: تمهیداتی اندیشیده شد تا در طول برنامه های هوشمندسازی دولت، خدمات سازمان بنادر و دریانوردی به مردم نیز به صورت هوشمند و بدون نیاز به حضور آنان و ارائه مدارک و مستندات (بهجز در موارد خاص) ارائه شود.مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان امنیت دادهها و اطلاعات بسیار پراهمیت و حیاتی است، اظهار داشت: به این منظور، لازم است بستر لازم و قدرتمندی در ستاد و بنادر تابعه فراهم شود.صفایی همچنین یکپارچه سازی و حذف پراکندگی سامانه های نرم افزاری، جلوگیری از صرف هزینههای موازی در بنادر از طریق ارائه طرح های متمرکز و پکپارچه، بهینهسازی فرایندهای ذیل خدمات سازمان با رویکرد هوشمندسازی، تسهیل کسب و کار با استفاده از راهکارهای فناوری های اطلاعات و برآورده کردن الزامات فرادستی را از اهم اولویت ها و انتظارات از دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر برشمرد.صفایی افزود: توسعه ساختار فاوا، ساماندهی و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات، از دیگر مواردی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.بر اساس این گزارش، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر نیز در این نشست اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست هوشمندسازی دولت سیزدهم، پنجره واحد خدمات سازمان بنادر در ارتباط با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و درگاه صدور مجوزها، راه اندازی شد و همه خدمات شناسهدار به صورت الکترونیکی در بسترهای مذکور در اختیار متقاضیان قرار میگیرد.«سعید خورسندی» افزود: همچنین بر اساس نقشه راه توسعه دولت هوشمند، علاوه بر ارائه خدمات مرتبط با دریانوردان که اکنون به صورت هوشمند ارائه می شود، تا پایان امسال نیز ۱۴ خدمت شناسه دار دیگر نیز به خدمات هوشمند سازمان بنادر و دریانوردی اضافه خواهد شد.