printlogo


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار
منطقه آزادچابهار بستر گسترش صادرات با کشور پاکستان را افزایش می‌دهد

چابهار- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار یکی از محورهای صادرات به پاکستان به شمار می‌رود بر همین اساس ما در این منطقه آزاد مصمم هستیم بستر گسترش صادرات و تعامل صادرکنندگان و تولید کنندگان با این کشور را افزایش دهیم به همین دلیل نخستین نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان در چابهار برگزار می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد،امیرمقدم به ایرنا اظهارکرد: چابهار جایگاه استراتژیکی در اقتصاد کشور بویژه در زمینه صادرات به کشور پاکستان دارد، پاکستان قرابت های فرهنگی، زبانی، مذهبی و خویشاوندی بی شماری با کشورمان دارد و از این امر باید به خوبی برای توسعه صادرات به این کشور استفاده کرد.
وی افزود: پاکستان با جمعیتی حدود ۲۵۰ میلیون نفر سه برابر کشور ما جمعیت دارد و این یعنی یک بازار مصرف بسیار بزرگ در همسایگی ما قرار دارد که اتفاقا به لحاظ سلیقه و ذائقه و مصرف بسیار به مردم کشورمان نزدیک هستند به همین دلیل فرصت تصاحب این بازار برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان ما بسیار باید مغعتم شمرده شود.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص جزئیات این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه ۲۶ تا ۲۹ دی ماه امسال از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در چابهار برگزار می شود و قرار است راه های توسعه صادرات به کشور پاکستان در آن به صورت کاملا جدید و کاربردی مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: این نمایشگاه با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری صنعتی و برخی دیگران مدیران ارشد اقتصادی، صنعتی و بازرگانی کشور برگزار می شود و امیدواریم خروجی آن افزایش صادرات به کشور پاکستان باشد.
مقدم تصریح کرد: سایر مناطق آزاد کشور نیز قرار است در این نمایشگاه شرکت کنند تا این نمایشگاه بستر مناسبی برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری در همه مناطق آزاد کشور باشد.
وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و شناختی که امروز از بازار پاکستان داریم؛ پیش‌بینی می‌شود که استقبال بسیار خوبی از این رویداد مهم اقتصادی صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به تعداد مشارکت‌کننندگان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: تا این لحظه بیش از ۹۲ شرکت ایرانی فعال و موفق در حوزه تولید و صادرات برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین بیش از ۱۰۰ بازرگان و تاجر بزرگ از کشورهای پاکستان، افغانستان، عمان و سایر کشورها حضور خود را برای این رویداد مهم اقتصادی - تجاری قطعی کرده‌اند.
وی با ابراز امیدواری از اینکه در روزهای آتی و در طول برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای قابل‌توجهی باشیم، تصریح کرد: حضور صنعتگران و تاجران موفق و همچنین داشتن اقتصادی پویا از جمله اهدافی است که در این نمایشگاه به دنبال آن هستیم.
مقدم به منطقه ریمدان مرز بین ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه منطقه منفصل ریمدان به عنوان یک درگاه خوب اقتصادی برای کشور پاکستان معرفی شده و جایگاه خود را پیدا کرده در همین راستا بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم با معرفی این درگاه پر ظرفیت و مستعد به حوزه تجارت در پاکستان و کشورهای شرقی خود بتوانیم فرصت‌های اقتصادی بیشتری را از طریق منطقه آزاد چابهار و همچنین منطقه منفصله ریمدان در اختیار داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا با اتکا به ظرفیت‌های این منطقه و با پشتوانه به حضور فعالان اقتصادی نیاز بازار و سرمایه‌گذارانی که همیشه همراه ما در منطقه آزاد چابهار بوده‌اند؛ لازم است گام‌های بعدی را با سرعت و سهولت بیشتری همراه با تسهیلات قابل‌توجه برداریم و محور شمال به جنوب را فعال‌تر کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه این موضوع مزایای اقتصادی زیادی را به همراه خواهد داشت، گفت: بنابراین ناگزیریم در ساخت پس‌کرانه‌ها و در راستای توسعه دادن راه‌ها، ریل‌ها و لجستیک‌هایی که برای منطقه ضروری است و همچنین ایجاد انضباط بیشتر در حوزه مدیریت حمل‌ و نقل؛ اقدامات فرامنطقه‌ای انجام دهیم./ ایرنا