printlogo


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام:
در ۲۷ شهر استان فیبر نوری  اجرا شده است

ایلام -حسن بیگی خبرنگار اقتصادسرآمد-مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: در بخش شهری در 27 شهر استان فیبر نوری اجرا شده است .
علی کریمی در نشست بااصحاب رسانه ومطبوعات استان  در خصوص ” وضعیت پیشرفت طرح پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون گفت : در بخش شهری  در ۲۷ شهر استان فیبر نوری اجرا شده است، ولی هم اکنون در شهرهای ایلام و مهران که ۵۰ درصد جمعیت استان را دارا هستند برقرار بوده و امکان واگذاری سرویس هست، اما در بقیه شهرها بعد از برقراری لینک انتقال فیبر بین شهری به شبکه وصل و از این اینترنت با کیفیت استفاده خواهند کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام  در ادامه گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت دارای ضریب نفوذ اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه هستند.وی گفت: با توجه به اینکه ۹۲ روستا از ابتدای دولت تاکنون کار شده سهم ما تا قبل از دولت سیزدهم ۷۱ روستا بود ولی در طی ۲ سال ۹۲ روستا کار شده که امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند و تا آخرین روستاها پیش رویم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به شهر هوشمند ارتباطی و ایجاد زیرساخت های این شهر گفت: در خصوص شهر هوشمند ابتدا در تعریف این موضوع باید گفت شهر هوشمند شهری است که انواع سنسورها و روش های الکترونیکی در آن جمع آوری اطلاعات کنند و برای مدیریت کارآمد منابع و خدمات شهری از اطلاعات آن بتوان استفاده نمود.
وی افزود: در حال حاضر بستر لازم فراهم شده که ان‌شاءالله بتوانیم در آینده نزدیک این بستر پاسخگوی اینترنت و مورد استفاده شهر هوشمند قرار گیرد.
کریمی با اشاره به بحث فیبر نوری اظهار داشت: بیشتر تمرکز ما روی سایت های تلفن همراه در روستاهاست همه ایجاد سایت جدید در روستاها و اجرای فیبر نوری روستایی که با توجه به اینکه فیبر نوری قابلیت بسترسازی و امکان ارتباطات تا ۵۰ سال آینده را هم که پیش بینی شده در کل دنیا می تواند پاسخگو باشد.