printlogo


دومین همایش بزرگداشت روز «تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» برگزار شد

 البرز- معصومه عینی  خبرنگار اقتصادسرآمد- دومین همایش بزرگداشت «تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» با حضور حجت الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، سید جواد حسینی، معاون موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی ، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، پژو هشگران و محققان و جمع کثیری از طلاب و اصحاب رسانه برگزار شد . 
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در این مراسم در خصوص مظلومیت مردم فلسطین گفت: داستان فلسطین داستان سلطه ظالمان بر فرهنگ و اقتصاد و سرنوشت انسان معاصر است. 
وی تصریح کرد : حادثه فلسطین دردناک‌ترین حادثه انسانی در تاریخ  است ، نه تنها در تاریخ معاصر بلکه در گذشته‌ها و حمایت‌های امروزی و تلاش‌های دیروزی ایجاب می‌کند که حادثه‌نگاران و تاریخ‌نویسان به خوبی ببینینند وروایت کنند .
حجت‌الاسلام پورمحمدی بیان کرد: بشر امروز در اوج تمدن خودش جنایت را پشت جنایت خلق می‌کند، زشتی‌هایی که در این گستره وجود دارد را هر روز می‌بینیم، جا دارد در هر محفل و هر گزاره و گزارشی ما به این نکاتی که قله‌ها و نقطه‌های عطف تاریخ است، توجه بیشتری داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: درود می‌فرستیم به امام خمینی (ره)، امام از روز اول بر فلسطین و مظلومیت فلسطین دست گذاشت و هرگز مسئله فلسطین از ذهن ایشان خارج نشد،  اگر امام و حساسیت امام نبود، فهم صحیح تاریخی امام نبود، بشریت در جایگاه امروز در فهم تاریخی و مظالم تاریخی قرار نمی‌گرفت. فلسطین و توجه به فلسطین ضرورت هر روز ما و هر جا و هر موقعیت ماست،  امیدواریم خدا این مظلومیت را از سر فلسطینیان دور کند و مردم فلسطین، یمن و لبنان را به اهدافشان نائل بفرماید
حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به برگزاری همایش تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی افزود: قرار شد امروز به تاریخ یکصد سالگی حوزه بپردازیم. اگر این برنامه به یک ارگان واگذار می‌شد، هماهنگی راحت‌تر بود ولی ما در یک مجموعه قرار داریم.
 وی تصریخ کرد : اگر قرار باشد تحولی در این عرصه اتفاق بیفتد با مشارکت جمعی است،  این تلاش‌ها وقتی بازگو می‌شود ایجاد امید و انگیزه می‌کند، جامعه و مردم نیازمند اطلاعات و اطلاع رسانی هستند.
وی خاطر نشان کرد : به هر جا که بروید روی انقلاب اسلامی ایران کار می‌کنند و هدف‌های بسیار شدیدی هم علیه ما دارند. ما باید در مقام مقابله مقایسه شویم. تلاش من این است که وقتی داریم ارزیابی می‌شویم، به موقعیتی که در آن قرار داریم، توجه کنیم.
حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه به تاسیس حوزه علمیه قم و یکصد سالگی آن اشاره کرد و گفت: وقتی از یکصد سال گذشته و از تاسیس حوزه علمیه قم صحبت می‌کنیم، از تاریخ معاصر ایران، منطقه و جهان صحبت می‌کنیم، اتفاقاتی که پشت سر هم رقم خورده و تاثیرات ملی و منطقه‌ای که بر جای گذاشته نشان می‌دهد که کار مهم و اساسی بوده است و بنیانگذاران حوزه علمیه قم بصیرانه به این مهم توجه داشته‌اند.