printlogo


مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان
اجرای طرح فهرست هوشمند بیمه تأمین اجتماعی در لرستان

رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: طرح فهرست هوشمند حق بیمه تأمین اجتماعی، باهدف متمرکز سازی مراحل ارسال و پرداخت، تسهیل فرآیند و جلوگیری از ایجاد انباشت بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمایان در استان اجرا شد. 
منوچهر گودرزی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک و هوشمندسازی فرآیند تهیه لیست و پرداخت حق بیمه، سازمان تأمین اجتماعی اقدام به طراحی و ساخت سامانه متمرکز لیست هوشمند کرده است که برای ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، کارفرمایان باید با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی اینترنتی es.tamin.ir مراجعه کنند.
وی گفت: سامانه لیست هوشمند به گونه‌ای تعبیه شده است که تا زمانی که پردازش و پرداخت توسط کارفرما موفقیت‌آمیز نباشد هیچ‌گونه سابقه‌ای ایجاد نشده و لیست به شعبه ذیربط منتقل نخواهد شد.
گودرزی با تشریح مزایای اجرای این طرح گفت: در این طرح تلاش شده است تا بخش عمده کنترل‌هایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال لیست حق‌بیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی لیست‌های دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می‌شد، به‌صورت برخط و در زمان ثبت لیست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان افزود: در واقع با اجرای طرح لیست هوشمند و تعمیم آن به‌صورت کشوری، همه پردازش‌های لیست حق بیمه کارفرمایان به‌صورت متمرکز و هوشمند و هم‌زمان با تکمیل لیست انجام می‌شود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه جامعه ورزش باید از مکتب حاج‌قاسم درس بگیرد، گفت: ورزش بانوان بسیار با اهمیت است. 
منوچهر گودرزی در آیین افتتاح شانزدهمین المپیاد ورزشی آمادگی جسمانی بانوان تامین اجتماعی کشور که در سالن شهید چاغروند مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و محکوم کردن حادثه‌ی تروریستی کرمان تأکید کرد: اخلاص، روحیه شهادت طلبی، سلحشوری، نبوغ، ولایت مداری، سرعت عمل و در میدان بودن از مهمترین ویژگی های حاج قاسم بود که در سخت‌ترین شرایط و فضاهای ممکن در کشورهای مختلف با تروریست‌ها مبارزه می‌کرد.
وی با بیان اینکه ولایت از ارکان اصلی دین اسلام است، اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی پرورش‌یافته مکتب فاطمی است و در دفاع از این مکتب لحظه‌ای آرام و قرار نداشت.
گودرزی افزود: ولایتمداری از ویژگی اصلی رفتاری این شهید والامقام و محور اصلی رفتار ایشان بود و همواره خود را سرباز نظام می‌دانست. او مخلصانه برای خدمت به جامعه تلاش می‌کرد.
این مسئول تصریح کرد: خدامحوری و جهاد در راه خدا و ولایتمداری سه ضلع مکتب حاج قاسم است. او همواره در کنار خانواده شهدا بود و خانواده و فرزند شهدا، او را پدر خود می‌دانستند. باید از ظرفیت‌های اخلاقی حاج‌قاسم استفاده کنیم. جامعه ورزش باید از مکتب حاج‌قاسم درس بگیرد و خود را سرباز ولایت و نظام بداند.
وی در ادامه گفت: در شانزدهمین المپیاد ورزشی آمادگی جسمانی بانوان تامین اجتماعی کشور ورزشکارانی از  از ۲۳ استان کشور حضور دارند.
گودرزی با بیان اینکه ورزش بانوان بسیار با اهمیت است و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، گفت: سبک زندگی امروزه عمدتا بر کم تحرکی و عواقب ناشی از آن استوار شده است.
وی بیان کرد: آمادگی جسمانی به یکی از عناصر ضروری عصر حاضر تبدیل شده که می‌تواند تاثیرات شگرف و معجزه آسایی بر سلامت اجتماعی داشته باشد.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان ادامه داد: در جامعه‌ای که فعالیت‌های بدنی و تناسب اندام در سبک زندگی حاکم، استوار شود همه افراد درجهت رسیدن به فرم ایده‌آل تلاش خواهند کرد.
وی اضافه کرد: از جمله وظایف حاکمیت، گسترش روحیه نشاط و شادابی در بین مردم از طریق توسعه فعالیت‌های ورزشی است که امروزه آمادگی جسمانی در خدمت سلامت، تندرستی و بالا بردن سطح توانایی در اقشار مختلف جامعه از جمله نیروهای تامین اجتماعی است.
این مسئول یادآور شد: بانوان سازمان نقش اثرگذاری را در عرصه‌های مختلف داشته‌اند ورزشی به ویژه در دوران پس از انقلاب، دستاوردهای خوبی به دست آمده که به برکت خون شهدا و نگاه والای رهبر کبیر انقلاب این اتفاق بی نظیر روی داده است. 
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: ۲۳۵ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش این سازمان در سطح استان قرار دارند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۴ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری و ۸۵ هزار و ۱۷۵ نفر مستمری بگیر این سازمان هستند. 
منوچهر گودرزی در بازدید از کارخانه نساجی بروجرد با اشاره به پرداخت پنج هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال ماهانه به مستمری بگیران استان افزود: پرداخت این مبالغ نیازمند وصول به موقع منابع مورد نیاز است که تحقق این تعهد مهم برای سازمان ، مستلزم همکاری کارفرمایان استان در پرداخت به موقع حق بیمه به مجموعه تامین اجتماعی است.وی در بازدید از شرکت نساجی بروجرد با اشاره به نقش تامین اجتماعی در ایجاد امنیت و عدالت اجتماعی اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم این سازمان، انجام تکالیف حمایتی خود در قبال کارگران و کارفرمایان تحت پوشش است و رویکرد سازمان مبتنی بر تلاش همه جانبه برای تداوم و استمرار حیات کارگاه ها و جلوگیری از ایجاد رکود در چرخه تولید می باشد.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه رسالت تامین اجتماعی ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای بیمه شدگان در دوران اشتغال و مستمری بگیران و بازنشستگان در دوران فراغت از کار است، ادامه داد: امسال در راستای تعهد غرامت های کوتاه مدت تامین اجتماعی استان در حوزه بیمه کاری بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
گودرزی اظهار داشت: همچنین امسال در این راستا ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیز تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان، مزایای نقدی و غیرنقدی، کمک عائله مندی و کمک هزینه اولاد توسط این نهاد پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ۵۸ هزار نفر عائله این افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، تاکید کرد: ۲ هزار و ۶۲۳ نفر قالیباف، ۲ هزار و ۲۳۷ کارفرمای صنفی، ۷۸ زنبوردار، ۱۹۶ باربر و ۶۴۴ خادم مسجد نیز به عنوان بیمه شدگان خاص تحت پوشش این سازمان می باشند
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان عنوان کرد: ۹۴ هزار و ۵۰۰ بیمه شده خاص در لرستان وجود دارد و اکنون ۷۷۶ هزار نفر معادل ۴۲ درصد جمعیت لرستان، تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند که این رقم نسبت به متوسط کشور ۱۰ درصد کمتر است.
گودرزی بیان کرد: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از دستاوردهای مهم این سازمان است که بر سه قشر دانشجویان، زنان خانه دار و دختران تحت پوشش تمرکز دارد، به نحویکه دانشجویان می توانند از دفترچه های درمانی پدر استفاده و مبلغ محدودی بابت حق بیمه بازنشستگی پرداخت کنند و در زمان فارغ التحصیلی از سوابق بیمه بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۶۴۵ کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، افزود: کارکنان ۱۸ هزار و ۷۶۰ واحد کارگاهی فعال تحت پوشش تامین اجتماعی و از خدمات این سازمان بهره مند می باشند.
گودرزی عنوان کرد: در مجموع ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت لرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.