printlogo


تامین  کود  اوره  از چهار مبادی کشور  برای  کشاورزان  گلستانی

 گلستان – سادین خبرنگار اقتصادسرآمد- سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات  حمایتی  کشاورزی  استان  گلستان در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در استان گلستان  با اشاره به تامین کود اوره ازچهار مبادی  کشور  شامل ، پتروشیمی پردیس عسلویه ، شهید رجائی بندر عباس ، بندر امام و پتروشیمی بجنورد گفت: از ابتدای سال تا کنون89 هزارو 316 تن از این چهار مبداء تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
ضیائی در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در این استان با اشاره به اجرای طرح‌های خدماتی و حمایتی اظهار داشت:  با توجه به نبود مشکل در تأمین و توزیع کود در استان افزود: تا کنون در سال‌جاری حدود 79 درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران شده است. و بیش  از 26  هزارتن  هم مانده  سهمیه ابلاغی  تا پایان سال است. 
 وی تصریح کرد: قیمت کود‌های یارانه‌ای هیچ تغییری نکرده است و همانند قیمت سال گذشته در حال انجام است
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اظهار داشت: کود‌های پایه برای کشت پاییزه باید به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و هم اکنون  نیز بیش  از 8 هزارو388 تن  کود اوره در انبار های  استان ذخیره  سازی   شده است  و این امر به منظور  دلگرم شدن کشاورزان برای  مدیریت  بهتر در امر  تولید انجام شده است. وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی فعلی گلستان سبب تحریک رشد گیاهان زراعی و طی کردن مراحل رشدی زودتر از تقویم زراعی سال‌های قبل شده است  لذا  به کشاورزان   توصیه کرد :ازمصرف بی رویه کودهای ازته در ابتدای رشد گندم که رشد سبزینه گندم را بیش از حد می‌نماید خودداری  نمایند.