printlogo


مدیرعامل بانک مسکن 
تحقق رشد اقتصادی و کنترل تورم با تأمین مالی ساخت مسکن


مدیرعامل بانک مسکن گفت: رشد اقتصادی و کنترل تورم که شعار‌های امسال هستند، از مسیر مسکن و رشد ساخت و ساز محقق خواهد شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید عباس حسینی با اشاره به معایب اجرای قانونی واحد برای همه بانک‌هابه ایبنا اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در نظام بانکی ما این است که یک بخشنامه واحد برای همه بانک‌ها به صورت یکسان ابلاغ می‌شود در صورتی که باید قوانین برای بانک‌های خصوصی، توسعه‌ای، تخصصی و قرض‌الحسنه‌ای تفاوت داشته باشد؛ برای مثال شرایط بانک توسعه‌ای که باید در مناطق محروم و با ریسک بالا سرمایه‌گذاری کند با بانک خصوصی که در تهران فعالیت می‌کند یکسان نیست.
وی افزود: خوشبختانه در دوره‌ی جدید بانک‌مرکزی که محمدرضا فرزین مدیریت آن را بر عهده دارد، اراده جدی برای حل این مشکل وجود دارد که ما آن را به فال نیک می‌گیریم.
مدیر عامل بانک مسکن در رابطه با لزوم رشد بخش مسکن به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده برای امسال توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: بنده معتقد هستم رشد اقتصادی و کنترل تورم که شعار‌های امسال هستند، از مسیر مسکن و رشد ساخت و ساز محقق خواهد شد، زیرا همواره افزایش قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها بخش زیادی از تورم را به خودش اختصاص داده و در زمینه رشد اقتصادی هم مسکن در تمام دنیا به عنوان پیشران رشد اقتصادی کشور‌ها بوده است و رونق در این بخش می‌تواند ده‌ها و صد‌ها شغل و صنعت دیگر را نیز با خود به حرکت درآورد.
حسینی  با اشاره به یکی از مهمترین دستاورد‌های این بانک در طول ۸۵ سال قدمت خود، اظهار کرد: حدود یک سوم از مردم ایران از محل اخذ تسهیلات بانک مسکن خانه‌دار شده اند و تنها در دو طرح مسکن مهر و نهضت ملی مسکن نیز در مجموع برای ۳ میلیون خانوار مسکن تهیه شده است.
وی افزود: علی رغم اینکه بانک مسکن فقط ۴ درصد از حجم سپرده‌های بانکی موجود در شبکه بانکی را در اختیار دارد، این افتخار را داریم که در دو سال دولت جدید، حدودا ۳۱۵ هزار واحد را تامین مالی کرده ایم. این کار تعهد مالی‌ای در حدود ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزار میلیارد تومان برای این بانک ایجاد کرده است که تاکنون توانسته ایم ۷۵ همت از آن را پرداخت کنیم و این دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.