printlogo


‍ مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام : 
طی ده ماهه  امسال تعداد ۳۴۲ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است

ایلام - حسن بیگی خبرنگار اقتصاد سرآمد- سید مهدی محمدی  در نشست  با اصحاب رسانه ومطبوعات استان ایلام  گفت : از این تعداد به ۳۲۵ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز رسیدگی و منتهی به صدور رای شده است.
وی افزود: در بخش کالا و خدمات نیز ۲ هزار و ۵۷٠ پرونده وارد و از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۱ فقره مختومه شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام عنوان کرد: میزان وصول در بخش کالا و خدمات نیز بیش از ۱۷ میلیارد ریال می باشد که ۶ هزار میلیارد ریال اعاده حق شاکی به شکات بوده است.
وی درادامه  گفت: تعداد ۳۵۹۵ فقره پرونده از ابتدای سال جاری تا کنون با گزارشات دستگاه های نظارتی تشکیل شده که از این میزان ۳۵۶۰ فقره مورد رسیدگی قرار گرفته است.
 وی  با اشاره به اینکه، تعزیرات حکومتی یک نهاد رسیدگی محور است و با توجه به انتظارات مردم از خود نظارت بر بازار را سرلوحه کار خود قرار داده است، افزود: میزان جریمه این میزان پرونده تخلف پنج هزار و ۹۹ میلیارد و ۸۵٠ میلیون و ۲۱۹ هزار ریال بوده است که متوسط میزان جریمه برای محکویت هر پرونده ۲ میلیارد و ۵٠۹ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۹ ریال است.
وی ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده در حوزه قاچاق کالا و ارز تعداد ۹۶۹ فقره پرونده تشکیل شده است که با احتساب تعداد پرونده های قبلی ۹۷٠ پرونده مورد بررسی قرار گرفته که این تعداد پرونده به پرداخت یک هزار و ۶۷ میلیارد و ۵۸۹ میلیون و ۲۲۳ هزار ریال محکوم شده اند.
محمدی خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۲۹۴ فقره پرونده تخلف به حوزه اجزایی وارد شده که از این میزان ۲۹٠ پرونده به میزان هشت میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال جریمه نقدی مختومه اعلام شده است.
وی به تعداد گشت های نظارتی اشاره کرد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۷۱ اکیپ گشت سیار با همکاری دستگاه های مرتبط شامل صمت، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، علوم پزشکی و سایر مراجع نظارتی از سطح بازارهای استان ایلام تعداد ۴۱ هزار و ۱۹۳ فقره بازرسی انجام داده اند.