printlogo


استاندار فارس:
انقلاب اسلامی عامل انتشار فرهنگ مهدویت است

شیراز- غزاله تواناییخبرنگار اقتصادسرآمد- استاندار فارس، انقلاب اسلامی را عامل انتشار فرهنگ مهدویت دانست و گفت: قبل از انقلاب اسلامی دیدگاه حاکم بر طرفداران فرهنگ مهدویت منفعلانه بود و صرفا به دعا و مجلس ندبه ختم میشد اما انقلاب اسلامی فرهنگ مهدویت و انتظار را تغییر داد. 
محمدهادی ایمانیه ، در سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» که همزمان با دهه فجر در شیراز برگزار شد، تاثیر مهدویت بر انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم ایران به امام خمینی (ره) پرچمدار انقلاب اسلامی به دید نائب‌الامام و مرجع شیعه نگاه می‌کردند، از این‌رو فرمان ایشان را اطاعت کرده و باعث رخ دادن این انقلاب بزرگ شدند و این فرمان‌پذیری را به کرات شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه انقلابیون و رهبران این حرکت باشکوه اکثریت از معتقدین به مهدویت و متدینین بود، افزود: اگر دفاع مقدس در آن زمان که همه جهان بر علیه ایران بودند، باعث حفظ کشور شد به دلیل اطلاعات از فرمان نائب‌الامام بود بنابراین جایگاه مهدویت و اطاعت از نائب امام زمان(عج) کاملا مشهود است.استاندار فارس انقلاب اسلامی را عامل انتشار فرهنگ مهدویت دانست و افزود: مردم تصور داشتند که جانشین امام معصوم باید در جامعه حاکم باشد و به غیر از آن حکومت مشروعیت ندارد از این‌رو انقلاب اسلامی رقم خود و اکنون نهضت انقلاب اسلامی و مهدویت به ایران محدود نشده و گروه‌های منتظر توسط شیعیان و غیر شیعیان تشکیل شد. از این رو اکنون مقاومت در جهان اسلام و فعالیت برای زمینه‌سازی ظهور حجت شکل گرفته است.
بنا به گفته نماینده عالی دولت در فارس امام خمینی(ره) فرمودند که ما همه انتظار فرج داریم و باید کوشش کنیم قدرت اسلام و مقدمات ظهور فراهم شود بنابراین تاثیر متقابل انقلاب اسلامی و مهدویت را می‌توان به خوبی لمس کرد.
وی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی دیدگاه حاکم بر طرفداران فرهنگ مهدویت منفعلانه بود و صرفا به دعا و مجلس ندبه ختم می‌شد اما انقلاب اسلامی فرهنگ مهدویت و انتظار را تغییر داد و عنوان کرد که منتظران با تلاش در میدان عمل، برای ظهور بسترسازی می‌کنند.