printlogo


کاهش ۳ درصدی حجم آب سد ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته

سخنگوی صنعت آب گفت: موجودی سدهای کشور در حال حاضر ۲۰ میلیارد و ۷۰ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته کاهش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش اقتصادسرآمد، فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال بارش‌های پاییزی وضعیت مطلوبی نداشتند و در زمستان هم تنها هفته گذشته نسبت به دی ماه پر بارش بود گفت: بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۷ بهمن ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۷۳۰۷ میلیمتر است.
وی ادامه داد: این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (۱۲۱ میلیمتر) ۲۹ درصد کاهش داشته است و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۰۹.۱ میلیمتر) ۳۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
به گفته سخنگوی صنعت آب همچنین بر اساس این آمار تمامی سدهای کشور تنها ۴۲ درصد پرشدگی دارند و از ابتدای سال تا کنون ۷ میلیارد و ۶۱ میلیون متر مکعب ورودی سدها بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.
قاسم زاده با اشاره به اینکه در سال آبی جاری ۷ میلیارد و ۶۱ میلیون متر مکعب ورودی سدها بوده است خاطر نشان کرد: موجودی سدهای کشور در حال حاضر ۲۰ میلیارد و ۷۰ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته کاهش سه درصدی را نشان می‌دهد.
سخنگوی صنعت آب در خاتمه اضافه کرد: خروجی آب سدهای کشور ۸ میلیارد و ۶۱ میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.