printlogo


مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی
رضایت حداکثری مراجعه کنندگان بستری شده از خدمات ارائه شده

 تبریز- امید محمدزاده خبرنگار اقتصادسرآمد- نشست خبری مدیران تامین اجتماعی آذربایجان شرقی بمناسبت ایام دهه فجر با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس مدیریت درمان آذربایجان شرقی برگزار شد.
در این نشست مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از رضایت بالای افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی این مدیریت خبرداد و گفت: مراجعه کنندگان بستری شده ۸۷ درصد و سرپایی ۸۳ درصد از خدمات ارایه شده رضایت دارند.
دکتر سیدحسن سیدی در این نشست خبری افزود: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی مراکز درمانی استان در ۹ ماه گذشته ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۳۱۶ نفر بود. وی افزود: در این مدت تعداد مراجعه کنندگان سرپایی به پزشک عمومی یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۳۹ نفر، تعداد مراجعه کنندگان به پزشک متخصص ۴۸۲ هزار و ۳۷۳ نفر و تعداد مراجعه کنندگان به دندانپزشک ۱۱۱ هزار و ۲۰۴ نفر بود و متوسط مراجعه روزانه به مراکز درمانی در استان هشت هزار نفر است.
وی تعداد تخت فعال در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان را ۴۰۲ تخت اعلام کرد و گفت: در ۹ ماهه گذشته، ۲۵ هزار و ۱۶ نفر در مراکز درمانی وابسته بستری شدند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۳۸ نفر جراحی و ۲ هزار و ۸۳۲ نفر آنژیوگرافی شدند.
سیدی ادامه داد: مدیریت درمان استان با دارا بودن ۲ بیمارستان و ۱۶ درمانگاه در شهرستان ها در زمینه خرید خدمات تشخیصی و درمانی به هم استانی ها و بیماران مراجعه کننده از سایر استانها ارایه خدمات می کند و طبق نظرسنجی ها، بیشتر مراجعه کنندگان از خدمات ارایه شده رضایت کامل داشته اند.
وی به توسعه امکانات تشخیصی و درمانی در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: ۶۶۰ میلیارد ریال برای این منظور در استان هزینه کرده ایم که شامل خرید دستگاه CRM دیجیتال بیمارستان عالی نسب با ۳۲ میلیارد ریال، دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ۲۹ بهمن و عالی نسب هر کدام با ۱۵۰ میلیارد ریال، دستگاه آرتروسکوپی بیمارستان عالی نسب با ۴۰ میلیارد ریال، دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان عالی نسب و ۲۹ بهمن با ۴۰ میلیارد ریال، اتوآنالیزور بیمارستان های تابعه هر کدام با ۱۳ میلیارد ریال و الایزا اتومات ( برای انجام تست های هورمون، آنتی ژن و آنتی بادی) بیمارستان ۲۹ بهمن با ۲۳ میلیارد ریال است.
دکتر سیدی به هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریالی این مدیریت در زمینه توسعه کمی ارایه خدمات اشاره کرد و گفت: طراحی نقشه ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی در محل فعلی بیمارستان ۲۹ بهمن در ۴۸ هزار متر مربع و ۱۱ طبقه، طراحی نقشه های ساختمان جدید درمانگاه بناب، مناقصه درمانگاه هریس، طراحی نقشه درمانگاه بستان آباد، افتتاح درمانگاه کلیبر با ۱۰۰ میلیارد ریال و 900 متر مربع زیربنا، طراحی نقشه ساختمان مدیریت درمان و اسناد پزشکی، اخذ مجوز پلی کلینیک بیمارستان عالی نسب و بررسی امکان ساخت بخش رادیوتراپی در این بیمارستان از جمله اقدامات این مدیریت در زمینه توسعه کمی خدمات است.
وی به بودجه ۴۰ هزار میلیارد ریالی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سالجاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ هزار میلیارد ریال از این بودجه هزینه شده است.
سیدی میزان مبلغ پرداختی به بیمارستان ها و مراکز طرف قرارداد در ۹ ماه گذشته را ۱۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بودجه مصوب امسال در این بخش ۲۴ هزار میلیارد ریال است.
وی اعلام کرد: ۱۷۴ درمانگاه ، ۵۰ بیمارستان ، ۸۰۴ پزشک متخصص، ۳۹۲ پزشک عمومی و ۱۱۴ دندانپزشک، ۴۹۰ پاراکلینیک و ۸۲۰ داروخانه طرف قرارداد با تامین اجتماعی در استان هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی میزان هزینه کرد این مدیریت در حوزه بیماران خاص را سه هزار و ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم به ۷۸۱ بیمار خاص در قالب ۳۵ هزار و ۳۹۷ پرونده پرداخت شده است.
دکتر سیدی میزان تحقق اجرای نسخه الکترونیک در استان آذربایجان شرقی را ۹۹.۹ درصد در نسخه نویسی و ۹۸.۳ درصد در نسخه پیچی اعلام کرد.

در ادامه این نشست صمیمانه، یونس دباغ صادقی پور، مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز تصریح کرد: در سال ۵۷ حوزه تامین اجتماعی با ۸ شعبه مشغول به خدمت رسانی به آحاد جامعه تحت پوشش بوده است که امسال با ۲۸ شعبه، ۱۳ کارگزاری و ۶ واحد اقماری مشغول به خدمت رسانی بوده ایم و در سال ۵۷ با احتساب  استان اردبیل دوازده هزار کارگاه فعال وجود داشت که امروز ۵۸ هزار کارگاه فعال در استان را تحت پوشش بیمه قرار داده شده است.
وی اضافه کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی در استان از ۹۰ هزار نفر در سال 1357 به ۷۸۰ هزار نفر در سال 1402 رسیده است که 57 درصد از جمعیت ۴ میلیونی استان را تحت پوشش  خدمات متنوع سازمان تامین اجتماعی در حوزه های بیمه ای و درمانی قرار داداه است. در خصوص مقایسه برخی از اقداماتی که از بدو انقلاب تا ۱۴۰۲  اشاره کرد
دباغ صادقی پور در ادامه گفت: در تعامل با اتاق بازرگانی و اداره کار در سال جاری طرحی به نام کارجو را در شعبه پنج به صورت پایلوت اجرا کردیم که جز پنج طرح برتر تامین اجتماعی شناخته شد. مدیر کل تامین اجتماعی استان در ادامه اذعان داشت: در این طرح با دعوت از کارفرمایانی که به شدت دنبال نیروی کار هستند، جلسه‌ای داشتیم و سپس از کسانیکه بیمه بیکاری دریافت می‌کردند هم دعوت کردیم تا به چرخه کار باز گردند که در طی سه ماه نزدیک به ۱۰۰ نفر به چرخه کار و تولید بازگشته‌اند. وی با اشاره به اینکه شاید این عدد آمار بالایی به نظر نرسد، یادآور شد: اگر در تمام شعب این کار انجام شود تا پایان سال نزدیک به هزار نفر در شعب مختلف تبریز به چرخه کار بازگردند.
دباغ با اشاره به بیمه زنان سرپرست خانوار و دانشجویان گفت: در ۹ ماهه اول امسال ۲هزار نفر از دانشجویان و ۶ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در این طرحها بیمه شده‌اند.