printlogo


اپلیکیشن 141 پرمخاطب‌ترین کانال ارتباطی مرکزمدیریت راه‌هاست
ارائه اطلاعات جاده‌ها از مسیرکانال‌های مدیریت راه‌ها و مسافران

مهدی مخبر، معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره اهمیت اطلاع رسانی وضعیت راهای کشور به مردم گفت: در همین راستا سامانه جامع 141 کانال ارتباطی 24 ساعته مرکز مدیریت راه‌ها با مردم و مسافران در همه ایام سال در خدمت مسافران هستیم.
وی افزود: اهمیت این موضوع با گونه ای است که در کنار سامانه، اپلیکیشن 141 و سایت‌ www.141.ir راه اندازی شده است که کانال‌های ارتباطی ما با مردم است. در اپلیکیشن و سایت امکان مسیریابی، تعیین مدت‌زمان رسیدن به مقصد و فاصله طولی بین مبدأ و مقصد وجود دارد، همچنین آخرین تصاویر جاده و ترافیک مسیر، به متقاضی عرضه می‌شود.
‌‌ معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهارداشت: در سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها، امکان نمایش تصاویر بیش از یک‌هزار دستگاه دوربین نظارت تصویری به صورت آنلاین در مانتیورها به‌صورت زنده وجود دارد، آخرین تصاویر دوربین‌ها ‌جهت استفاده مسافران در سایت و اپلیکیشن 141 را درج می‌کنیم. مخبر ادامه داد: برای مسافران این امکان فراهم شده است که‌ ‌در طول مسیر بین مبدأ تا مقصد از موقعیت مکانی مجتمع های خدماتی-رفاهی‌، جایگاه‌های عرضه سوخت‌، امکانات امدادی‌، حد ترخص شرعی و غیره مطلع باشند؛ کانال دیگر ارتباط ما با مردم سامانه ‌پیامکی 1000141 است که امکان اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌ها و شرایط جوی جاده ها به مسافران را دارد.
‌وی افزود: در ایام تعطیلات و شرایط خاص جوی مانند بارش برف و باران تعداد مراجعه به سایت به تناسب افزایش می‌یابد، ‌از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه‌، 1.2 میلیارد درخواست در سامانه 141 ثبت شده است، فقط در دی‌ امسال 107 میلیون درخواست از سامانه از سوی مردم صورت گرفته است .
‌ معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور تصریح کرد: اپلیکیشن 141 از آن منظر که در بین کانال‌های ارتباطی ما، بیشترین استقبال را از سوی مردم دارد که به طو مستمر در حال توسعه و به‌روز‌رسانی است به گونه ای که از ابتدای سال تا پایان دی 414 میلیون درخواست در اپلیکیشن ثبت شده است‌؛ فقط در دی‌ماه 33 میلیون درخواست ثبت شده داشتیم، طبق اطلاعاتی که داریم، 1.4 میلیون نفر‌ اپلیکیشن 141 را روی تلفن‌های همراه خود نصب کرده اند.
‌مخبرگفت: از ابتدای امسال 21 میلیون تماس با تلفن مرکز مدیریت راه‌ها ثبت شده است و در دی‌ امسال 130 هزار تماس داشته‌ایم، در موضوع سامانه پیامکی نیز از ابتدای سال 779 هزار پیامک دریافت کرده‌ایم، بطوریکه در دی‌ امسال 52 هزار پیامک ثبت شد‌.
‌وی افزود: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای در راه‌های همه استان‌های کشور امکانات نظارتی و اطلاع‌رسانی دارد، در هر 30 الی 40 کیلومتر به صورت میانگین، یکی از تجهیزات هوشمند جاده‌ای نصب است که اطلاعات ترافیکی و وضعیت راه‌ها احصا می‌شود‌‌، اگر مردم پیش از عزیمت به سفر، این اطلاعات را کسب کنند، قطعا امکان مدیریت بار ترافیکی جاده‌ها وجود خواهد داشت.