printlogo


با حضور آزاد مردم عموم و رایگان؛
آغاز چهارمین دوره جشنواره موسیقی موغام


تبریز -امید محمدزاده خبرنگار اقتصاد سرآمد - میرزازاده: از روز اول تشکیل دبیر خانه صیانت از موسیقی موغام  جز اهدافی اصلی ماست که از سال ۲۰۰۸ در یونیسکو به عنوان میراث بشری ثبت شده و وظیفه ما به عنوان خاستگاه موغام است.
در نشست خبری چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام با اصحاب رسانه اظهار کرد: از دوم دی ماه اطلاع رسانی های جشنواره برای ارسال آثار آغاز و با توجه به استقبال بی نظیر هنرمندان تا 17 بهمن تمدید شد، سپس 18 نفر داور تخصصی در هر بخش انتخاب و کار ها بازبینی و 23 بهمن آثار منتخب اعلام شدند.
او افزود: روز دوشنبه 30 بهمن اجرا های زنده جشنواره موغام آغاز خواهد شد، گروه سنی که برای شرکت کنندگان در نظر گرفته ایم در دو گروه به صورت 9 تا 17 سال و 18 تا 40 سال تقسیم بندی کرده ایم که در این راستا کم سن و سال ترین هنرمند چهارمین دوره موغام 7 ساله و بزرگترین شرکت کننده آن 46 ساله خواهد بود که در رده سنی شرکت کنندگان نبودند ولی از حضور شوق، علاقه و استعداد آنها استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در چهارمین دوره این جشنواره 347 اثر ارسال شده است که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است، از این 347 اثر 92 مورد آن ها در بخش خوانندگی است و134 نفر به بخش نهایی و اجرا های زنده راه یافته اند، 58  نفر بانو و 289 نفر از آقایان تشکیل دهنده این دوره به تفکیک جنسیتی است.
میرزازاده در رابطه با شرکت کنندگان این جشنواره خاطرنشان کرد: زنجان، همدان، البرز، تهران و لرستان از جمله استان هایی است که علاوه بر استان های شمالغرب کشور آثار ارسال کرده اند، جشنواره سراسری موغام بعد از جشنواره موسیقی جوان دومین جشنواره تخصصی موسیقی در کشور به حساب می آید.
وی در راستای موضوع مکان برگزاری و زمان آن افزود:  فردا (دوشنبه) بعد از ظهر از ساعت 15 و از سه شنبه ساعت 9 صبح اجرا ها بصورت زنده در میدان ستارخان، خیابان شهید قره باغی، فرهنگسرای بزرگ الغدیر- آمفی تئاتر الغدیر برگزار خواهد شد که حضور عموم آزاد و رایگان می باشد.