printlogo


بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه‌های نمایشگاه رسانه‌های ایران؛
‌کارخانه جدید تولید کاغذ راه اندازی می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر سه‌شنبه اول اسفند، در سومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران از این رویداد دیدن کرد و با اصحاب رسانه به گفت‌وگو نشست.
در این بازدید، روزنامه‌نگاران، مدیران رسانه و فعالان حوزۀ روابط‌عمومی، بی‌واسطه دغدغه‌های خود را به اطلاع وزیر رساندند.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از یک‌شنبه، ٢٩ بهمن آغاز شده، تا چهارشنبه، دوم اسفند) در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

یک‌کارخانه جدید در حوزه کاغذ افتتاح می‌شود
 وزیر ارشاد در غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: دنبال این هستیم کارخانه جدیدی با ظرفیت ۵۰ هزار تن تولید در سال به مجموعه‌های تولید کاغذ اضافه کنیم که گام بسیار مبارکی است.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر سه‌شنبه اول اسفند با حضور در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از غرفه گروه رسانه‌ای مهر بازدید کرد.
وی در ابتدای این بازدید گفت: به خبرگزاری مهر به واسطه پوشش اخبار حوزه فرهنگی و هنری و رسانه‌ای و هم حضور متعهدانه‌ای که در حوزه خبر دارد تبریک می‌گویم.
وزیر ارشاد سپس در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اتفاقات جدید حوزه کاغذ پس از برگزاری جشن خودکفایی گونه تحریر آن در مازندران گفت: دنبال این هستیم کارخانه جدیدی با ظرفیت ۵۰ هزار تن تولید در سال به مجموعه‌های تولیدی حوزه کاغذ اضافه کنیم که گام بسیار مبارکی است.
اسماعیلی گفت: تلاشم این بود که این اتفاق پیش از پایان سال جاری باشد اما فکر کنم حداکثر بهار امسال بنای راه اندازی داشته باشیم و بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: من از همه رسانه‌ها و همکاران خوب خودم در خبرگزاری ایرنا تشکر می‌کنم که الحمدالله در این دوره جدید پیشگام حوزه خبر و خبررسانی بوده‌اند.
محمدمهدی اسماعیلی عصر سه‌شنبه با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: هدف من و همکارانمان این بود که به دو موضوع برسیم؛ یکی این‌که نشاط را به جامعه رسانه‌ای مان برگردانیم که شاهد این نشاط در نمایشگاه هستیم و افراد می‌آیند و گفت وگو می‌کنند. دومین هدف ما هم این شعاری است که دولت در بحث آزادی بیان و اندیشه داده و نمایشگاه محل تبلور آن است.
وی افزود: در دوره‌های قبل، غالبا قهرها و آشتی‌هایی داشتیم، در این دوره، عمده گروه‌ها و جریان‌ها و اصحاب رسانه آمده و استقبال کرده‌اند.
اسماعیلی ادامه داد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم. همین فضای گرم گفت و گو که پدید آمده برای همه ما مایه مباهات است و من از همه رسانه‌ها و همکاران خوب خودم در خبرگزاری ایرنا به طور ویژه تشکر می‌کنم که الحمدالله در این دوره جدید پیشگام حوزه خبر و خبررسانی بوده‌اند و مشقت‌های زیادی را هم متحمل شده‌اند.
وی درباره شعار نمایشگاه امسال هم با عنوان «نجستم همیشه جز از راستی» گفت: این همان اخلاق حرفه‌ای است که ما در حوزه خبر دنبال آن هستیم. انشالله حاکم شود و رسانه‌های ایران پیشتاز اخلاق‌مداری در میان رسانه‌ها باشند.

نمایشگاه رسانه‌های ایران در شکل‌گیری جریانات
 اجتماعی تاثیر دارد
 معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه رسانه‌های ایران می‌تواند رویداد مؤثری در شکل‌گیری جریانات اجتماعی باشد.
یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با مهر گفت: به خبرگزاری مهر بابت حضور مؤثر در این رویداد تبریک می‌گویم، هنوز نتوانستم بازدید کاملی داشته باشم اما شنیدم این رویداد پر رونق بوده و رسانه‌های مختلفی در آن حضور دارند.
وی افزود: طبیعی است که امروزه رویدادها مثل قبل نباشند. سختی رفت و آمدها و دیگر مسائل باعث شده حضور مقداری کمرنگ شود، اما همچنان نمایشگاه رسانه می‌تواند همچنان نمایشگاه مؤثری در شکل‌گیری جریانات اجتماعی به مخاطبان به‌ویژه جوانان باشد که فرصت آشنایی کمتری با رسانه‌های مختلف دارند. امیدوارم همه بتوانیم از این رویداد استفاده حداکثری کنیم.

نمایشگاه رسانه‌های ایران تمدید نمی‌شود
معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد درباره تمدید نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: طی صحبت‌هایی که با ستاد برگزاری نمازجمعه داشتیم، امکان تمدید برگزاری نمایشگاه در روزهای آتی وجود ندارد.
فرشاد مهدی‌پور درباره تمدید برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: طی صحبت‌هایی که با ستاد برگزاری نمازجمعه داشتیم، امکان تمدید برگزاری نمایشگاه در روزهای آتی وجود ندارد.
وی افزود: در عین‌حال، ساعت پایان نمایشگاه طی امروز و فردا که آخرین‌روز برپایی آن است، تمدید می‌شود.
معاون امور رسانه‌ای وزیر ارشاد گفت: زمانی که از رسانه صحبت می کنیم باید بدانیم به طور مشخص از چه طیفی صحبت می کنیم، ماهواره‌ها، رسانه‌های خبری، پایگاه‌های خبری، شبکه های اجتماعی، روزنامه و غیره همگی در دایره رسانه قرار می گیرند. به نظرم مردم با رسانه‌ها قهر نکردند و به طریق مختلف در جریان اخبار قرار می‌گیرند و مصرف بالایی هم دارند. آن‌ها در نمایشگاه رسانه‌ها حضور داشته و با بسیاری از رسانه‌های جدید آشنا شده‌اند.

اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور 
معاون اول رییس جمهور
مراسم اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران چهارشنبه ۲ اسفند در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.
تقدیر از غرفه‌های برتر و رونمایی از «ایران‌رسانه»، سامانه جامع خدمات معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازجمله برنامه‌های جنبی مراسم اختتامیه این‌نمایشگاه هستند.
این‌مراسم با حضور محمد مخبر دزفولی معاون اول رییس جمهور، پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه است.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از یکشنبه، ٢٩ بهمن آغاز شده، (چهارشنبه، دوم اسفند) در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.