printlogo


دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران 
تامین سوخت شناورها را پیگیری می‌کنیم


دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران نوسازی ناوگان دریایی، ارائه تسهیلات کم بهره به مالکان شناورها و کشتی ها، تامین سوخت مورد نیاز شناورها، توسعه دریامحور ، آموزش نیروی انسانی را از جمله اقدامات و پیگیری های مهم اتحادیه در دوره هیئت مدیره جدید برشمرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، یحیی ضیایی مهرجردی درباره اولویت های اصلی هیئت مدیره جدید اتحادیه مالکان کشتی به تین نیوز اعلام کرد:  توسعه و نوسازی ناوگان دریایی کشور در اولویت پیگیری ها و برنامه های آتی این اتحادیه قرار دارد.وی در این راستا ادامه داد: مذاکراتی با دولت، دبیر خانه شورای عالی صنایع دریایی، صندوق توسعه ملی و سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است که هنوز قطعی نشده است و  نیازمند تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های جدیدی است که اتحادیه پیگیر آنست.  ضیایی در ادامه اقدامات در دست انجام اتحادیه افزود: ارائه تسهیلات کم بهره در راستای حمایت و توانمندسازی از مالکان کشتی و نیز نوسازی ناوگان دریایی، موضوع مالیات و بیمه مالکان کشتی، سوخت شناورها و تعرفه های حمل ونقل دریایی را از دیگر اولویت های در دست اقدام اتحادیه مالکان کشتی برشمرد.
به گفته ضیایی یکی دیگر از برنامه های مهم سال آینده اتحادیه بحث فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه «توسعه دریامحور» است که هدف اتحادیه کمک و همیاری به دولت در جهت تدوین سیاست ها و برنامه های در این حوزه خواهد بود.وی با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در بخش شناورهای دریایی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای سطح علمی نیروهای انسانی در بخش حمل ونقل دریایی و نیز جذب و استخدام نیروهای انسانی کارآزموده در این بخش یکی از برنامه های مهمی است که اتحادیه در بخش آموزش نیروی انسانی به جدپیگیر آن است؛ اتحادیه تلاش دارد با همکاری و مشارکت دانشگاه ها، موسسات آموزشی و نیز سازمان بنادر از ظرفیت حداکثری نیروهای جوان و آموزش دیده در جهت توسعه حمل ونقل دریایی  بهره برداری کند.
ضیایی مهرجردی در خصوص پیگیری اتحادیه جهت استفاده از سوخت کم سولفور برای شناورها و کشتی ها تصریح کرد: سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) کنوانسیونی را مصوب کرد که بر اساس آن از سال ۲۰۲۰ میلادی استفاده از سوخت کم سولفور برای شناورهای اقیانوس پیما که به بنادر بزرگ دنیا تردد می کنند، الزام آور شد.
وی ادامه داد: این کنوانسیون از سال ۲۰۲۱ میلادی اجرایی و قرار شد بنادر دنیا شناورهایی را که از سوخت کم سولفور استفاده نمی کنند پذیرش نکرده و در عین حال از شرایط لازم برای تأمین سوخت کم سولفور برای شناورهایی که به این بنادر تردد می کنند، برخوردار باشند.دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه پیگیری های بسیاری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران در راستای تأمین سوخت کم سولفور برای شناورهای ایرانی و حتی شناورهای خارجی متردد در بنادر ایران مدنظر قرار گرفته است که هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده است.