printlogo


مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر  و دریانوردی اعلام کرد:
الزام شرکت های خصوصی فعال  در بنادر به کسب حداقل 65 درصد امتیاز از استاندارد های HSE 


مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام « الزام کسب حداقل 65 درصد امتیاز از استاندارد های HSE توسط تمامی شرکت های خصوصی فعال در بنادر تجاری کشور» تاکید کرد: بر اساس قوانین ملی و مصوبات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت های خصوصی فعال در بنادر باید علاوه بر برخورداری از ساختاری مشخص در حوزه HSE و پدافند غیر عامل ، لازم است کلیه الزمات و استانداردهای مربوطه را رعایت کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالله جعفری در تشریح هدف‌گذاری مدیریت HSE سازمان بنادر و دریانوردی در سال 1403 اظهار کرد: در راستای سیاست های کلان سازمان بنادر در جهت دستیابی به بنادر ایمن تر و اجرایی سازی بند 8 از  منشور راهبردی اهداف و اقدامات حوزه HSE، افزون بر ایجاد و تقویت ساختار HSE در تمامی شرکت های خصوصی بنادر، اهداف مهم دیگری چون « شناسایی دقیق تمامی شرکت های فعال در بنادر» و « تشکیل شناسنامه HSE برای شرکت های خصوصی» انجام شده و تکمیل این طرح در سال آینده در دست پیگیری است.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی ارتقای ساختار HSE شرکتهای خصوصی را از دیگر هدفگذاری های این مدیریت در سال آینده عنوان کرد و گفت: داشتن برنامه راهبردی در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست و پدافند غیر عامل مطابق قوانین و دستورالعمل های سازمان بنادر و نیز رعایت حداقل استانداردهای اعلام شده، توسط تمامی شرکت های خصوصی فعال در بنادر الزامی است و این موضوع شامل پیمانکاران ثانویه شرکتهای اصلی طرف قرارداد با بنادر نیز می شود.
جعفری با اعلام «انجام ممیزی و پایش جدی آخرین وضعیت عملکرد و شاخص های HSE تمامی شرکت های خصوصی» تاکید کرد: در این راستا، تمامی شرکتهای خصوصی فعال در بنادر باید نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده HSE   اقدام کرده و آخرین وضعیت شاخص های HSE خود را منطبق با چک لیست استاندارد ابلاغی که مشتمل بر  53 پارامتر است، به ادارت و مراکز HSE  بنادر خوداظهاری و اعلام کنند.
به گفته جعفری، ممیزی مذکور در شرکت های با جمعیت کمتر از 25 نفر نیز باید با مسئولیت مدیر شرکت و یا توسط کارشناس دارای صلاحیت های تخصصی تعیین شده در آن شرکت انجام پذیرد.
وی «اخذ گواهینامه صلاحیت تخصصی از سوی تمامی کارشناسان HSE و پدافند غیر عامل شاغل در شرکت های خصوصی» را یکی دیگر از اهداف مدیریت HSE  سازمان بنادر برشمرد و تاکید کرد: در راستای سیاست گذاری های برنامه ریزی شده ، به منظور دستیابی شرکت های خصوصی فعال در بنادر کشور به حداقل الزامات و استانداردهای حوزه HSE ، کسب و حصول حداقل 65 امتیاز از 100 امتیاز شاخص های تعیین شده برای تمامی شرکتهای طرف قرارداد سازمان ضروری است.
جعفری تصریح کرد: قطعا در خصوص نحوه و تداوم همکاری با شرکتهایی که طی سال آینده موفق به کسب امتیاز لازم نشوند، ملاحضات جدی مورد نظر قرار خواهد گرفت.