printlogo


وزیر اقتصاد مطرح کرد؛
مهلت والدین نوزادان ۱۴۰۱ برای دریافت سهام یک و نیم میلیون تومانی؛ حداکثر تا پایان اسفند


وزیر اقتصاد گفت: از همه والدین نوزارن ۱۴۰۱ درخواست می کنیم برای دریافت سهام یک و نیم میلیون تومانی حداکثر تا پایان اسفند امسال به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک مراجعه و ثبت نام کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، احسان خاندوزی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: فرآیند واریز منابع لازم برای خرید سهام متولدین سال ۱۴۰۱ از سمت سازمان و برنامه و بودجه و سازمان بورس کاملا آماده است از همه والدین نوزادان ۱۴۰۱ درخواست می کنیم حداکثر تا پایان اسفند امسال به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک مراجعه و ثبت نام کنند.
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد افزود: مهلت ثبت نام برای متولدین سال ۱۴۰۱ تا پایان سال است و متولدین ۱۴۰۲ از سال ۱۴۰۳ ثبت نام خواهند شد و به محض ثبت نام مراحل به شکل خودکار و الکترونیکی برای تخصیص بندهای لازم جهت واریز یک و نیم میلیون تومان سهام برای نوزادان ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.
وزیر اقتصاد با اشاره به نحوه تامین مالی  کشورهای اسلامی گفت: همه ساله براساس آخرین اطلاعات بین‌المللی، رتبه‌بندی نظام تامین مالی کشورهای اسلامی انجام و اعلام می‌شود و ایران بین کشورهای اسلامی به طور متوسط رتبه سوم را از جهت نظام تامین مالی کسب کرده است، در پاره‌ای شاخص‌ها رتبه دوم و در پاره‌ای دیگر چهارم و پنجم را کسب کرده‌ایم اما به طور متوسط رتبه سوم را کسب کرده‌ایم. امیدوارم با توجه به دستورات رییس‌جمهور در سال آینده با توجه به دستورات و مصوبات بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار بتوانیم رتبه تامین مالی ایران بین کشورهای اسلامی را ارتقاء دهیم.
وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره ارائه بخش دوم بودجه به مجلس گفت: منتظر مصوبه قطعی بخش اول بودجه ۱۴۰۳ و ابلاغ رسمی آن توسط مجلس به دولت هستیم. به محض این اتفاق با قید فوریت مرحله دوم بودجه سال ۱۴۰۳ را به مجلس ارسال می‌کنیم.