printlogo


مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان
آماده‌باش ۸۰۰ نیروی هلال‌احمر لرستان در طرح نوروزی

خرم آباد- رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از آماده‌باش ۸۰۰ نیروی این جمعیت در طرح نوروزی خبر داد. 
، محمد قدمی، ظهر ، در مراسم طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر لرستان با شعار همراه‌تان هستیم. گفت: تعداد 60 مرکز، پایگاه  امدادونجات بین‌شهری و ایستگاه نوروزی توسط جوانان و همچنین ایستگاه حمایتی داوطلبان در ورودی و خروجی شهرستان‌های این استان مستقر می‌شوند.
وی افزود: بیش از 800 نفر از نیروهای عملیاتی متشکل از امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی حضور دارند و در طول اجرای این طرح به میهمانان نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر لرستان عنوان کرد: 80 دستگاه خودروی امدادی و عملیاتی کمک‌دار و خودروی پشتیبانی برای نوروز امسال در نظر گرفته شده است. - مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: طی یکسال گذشته یک هزار و ۱۰۰ پروژه داوطلبی در هلال احمر لرستان انجام شده است. 
محمد قدمی بیان کرد: طی یکسال گذشته در مجموع یک هزار و ۱۰۰ پروژه داوطلبی با مشارکت ۱۵ هزار داوطلب به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.
وی با بیان اینکه این مدت بیش از ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی جهت تقویت بانک امانت تجهیزات پزشکی استان تهیه شده اظهار داشت: تعداد ۴۵ کاروان سلامت (ویزیت و داروی رایگان) در مناطق محروم برگزار شده است.
مدیرعامل هلال احمر لرستان ادامه داد: همچنین در یکسال گذشته مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال کمک هزینه دارو پرداخت شده است.
قدمی عنوان کرد: ۶۵ هزار وعده غذای گرم نبز در مناسبت های مختلف طبخ و بیش از ۶ هزار بسته معیشتی و سه هزار بسته لوازم التحریر بین مردم و نیازمندان به همت نیروهای داوطلب استان توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: همچنین ۹۵ نجاتگر ماهر در روزهای زمستان آماده خدمت رسانی در طرح زمستانه این جمعیت هستند.
وی بیان کرد: این جمعیت با دارا بودن ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و چهار پایگاه سیار همچنین ۸۰ دستگاه خودرو شامل آمبولانس، خودرو نجات و کمک دار سبک و سنگین برای امداد رسانی و اجرای طرح زمستانه آمادگی کامل دارد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از ساخت مجهزترین ترین ساختمان اداری و آموزشی و امدادی در خرم‌آباد خبر داد.
، محمد قدمی با اشاره به وضعیت پروژه ساختمان اداری و آموزشی گفت : ساخت ساختمان اداری آموزشی و امدادی هلال احمر استان در ۸ طبقه توسط پیمانکار مجرب و توانمند با پیشرفت فیزیکی مطلوب در دست اجراست.
وی افزود: ساخت ساختمان اداری و آموزشی براساس نیاز جمعیت و کمبود فضای اداری و آموزشی و امدادی با ۶۰۰۰ مترمربع در دستور کار قرار گرفت که پس از پیگیری های مستمر و موافقت و مساعدت جمعیت هلال احمر کشور مصوب و تامین اعتبار گردید .
مدیرعامل هلال احمر لرستان با بیان اینکه پروژه هم اکنون در اختیار پیمانکار است اظهار داشت : این پروژه هم اکنون توسط پیمانکار در حال اجرا می‌باشد و توسط مهندسین و ناظرین متعهد و توانمند نظارت می گردد و در حال حاضر فوندانسیون آن نیز در مرحله آلماتور بندی و در آستانه بتن ریزی می‌باشد .
قدمی تصریح کرد: اعتبار این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که اعتبار فاز نخست آن نیز جذب گردیده که مقرر است براساس مدت زمان بندی ظرف مدت ۱۸ ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد .
مدیر عامل هلال احمر استان با اشاره به کاربری این ساختمان در زمان بهره برداری افزود : سیستم اداری ، کلینیک درمانی ،داروخانه و واحد آموزشهای امدادی در این ساختمان پیش بینی و مستقر خواهند شد و نیاز هلال احمر استان برای دهه های متمادی برطرف می گردد .
محمد قدمی در پایان تاکید کرد: بازسازی و ساخت فضاهای اداری آموزشی در سایر استانها سالها پیش تحقق یافته اما در لرستان این پروژه مهم و اساسی با تاخیر چند ساله عملیاتی شده که جا دارد از زحمات و حمایت‌های مسئولان استانی و هلال احمر کشور تقدیر و تشکر نماییم .